Publicitat
Publicitat

ALIMENTACIÓ

El gegant de la distribució presenta una nova estratègia per combatre els efectes de la crisi

El Corte Inglés retalla un 20% el preu dels aliments per competir amb Mercadona

El Corte Inglés ha optat per rebaixar el preu dels aliments un 20% de mitjana per plantar cara a la crisi i als competidors com Mercadona. El grup vol corregir la imatge que projecta d'establiment car.

La davallada del consum va obligar ahir el gegant comercial espanyol El Corte Inglés a fer un cop de volant en la política de preus que els clients notaran immediatament a les butxaques. El grup va anunciar un abaratiment del 20% de mitjana en els 5.000 productes d'alimentació i drogueria més habituals a les seves prestatgeries per neutralitzar la forta competència que suposen grans distribuïdors com Mercadona i Carrefour.

El canvi afectarà tant els establiments d'El Corte Inglés com la resta de supermercats i hipermercats que són propietat seva, com ara Hipercor, Opencor i Supercor. Darrere d'aquest abaratiment hi ha la voluntat de no quedar despenjats dels grans distribuïdors com Mercadona i Carrefour, a qui volen "robar" clientela, segons va explicar ahir el director de compres d'alimentació, Víctor del Pozo.

Tots dos directius van fugir ahir del qualificatiu "guerra de preus" i van comentar que l'estratègia és el camí per treure's de sobre la imatge de "cars" que El Corte Inglés ha tingut fins ara sense caure en el low cost . "No volem ser els més barats, ni expulsar cap client, perquè no traurem marques; la baixada de preus la farem contra el nostre marge perquè considerem que aquesta mesura atraurà més compradors", va explicar Del Pozo. Va afegir que la qualitat no es reduirà i que presentaran ofertes que no faran la resta de competidors.

Cada setmana es revisarà el preu de les seves referències de productes frescos, fruites, verdures, peixos, xarcuteria i carns. Cada quinze dies, faran el mateix amb els ultramarins, drogueria i perfumeria. Segons va informar l'agència Efe, elaborarà un índex per comparar els preus dels seus productes amb els dels rivals.

La batalla per la rendibilitat

El Corte Inglés ja és líder del comerç a Espanya en termes de facturació, amb uns ingressos d'uns 16.400 milions d'euros, però en termes de rendibilitat Mercadona ja li va passar per davant el 2010. La cadena valenciana va tenir 398 milions de benefici net per 319 milions d'El Corte Inglés.

En paral·lel, l'estratègia de la companyia que presideix Isidoro Álvarez passa per una transformació dels seus establiments. Aquest any 39 centres Opencor passaran a ser Supercor Express, cosa que suposarà ampliar horaris. En total, 47 establiments del grup obriran entre les 9 i les 23 hores i, un cop canviï la llei a Madrid, alguns passaran a estar les 24 hores en funcionament. Llavors, segons l'empresa, perdria sentit tenir obert el diumenge un establiment que té "un assortiment més reduït a un preu més alt," va explicar el director de comunicació, Diego Copado.

Va afegir que les previsions de creixement no inclouen ampliar la xarxa d'hipermercats a curt termini, sinó apostar pels diferents formats de botigues de proximitat, que ja superen els 200 establiments a tot l'Estat. Segons Copado, serà a partir del 2013 quan es veuran els fruits d'aquesta estratègia, ja que es preveu que llavors es comencin a veure senyals de recuperació de la crisi econòmica.

La rebaixa de preus per ser més atractius a les butxaques malmeses dels consumidors no és una estratègia nova. Altres grans grups, com ara la tèxtil catalana Mango, ja ho han fet mesos enrere. Mango va anunciar un abaratiment del 20% en les seves col·leccions per poder plantar cara a altres gegants del sector com Inditex i H&M. La roba i els complements són més barats que en temporades anteriors a tota la xarxa de botigues que el grup té en 105 països.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT