INDÚSTRIA
Economia 28/07/2014

El Govern injecta mig milió perquè Bultaco comenci a fabricar motocicletes

La companyia rep un crèdit de 500.000 euros de l’ICF per posar en marxa la fàbrica de Montmeló

Elena Freixa
3 min

BarcelonaEls impulsors del renaixement de Bultaco ja tenen el finançament que esperaven per posar en marxa el seu projecte industrial a Catalunya. El fabricant de motos, que està a punt d’instal·lar-se en una nau de Montmeló, rebrà un crèdit de 500.000 euros de l’Institut Català de Finances (ICF) que l’ajudarà a tirar endavant la producció de motocicletes elèctriques a les quals d’entrada es dedicarà la nova Bultaco.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Fonts pròximes al projecte empresarial, que tindrà la seu i l’enginyeria a Madrid i la fabricació a Catalunya, van confirmar a l’ARA que Bultaco ja té el vistiplau de l’organisme dependent del departament d’Economia per rebre aquest finançament que ha de facilitar que la producció es posi en marxa a partir del 2015. Aquest és el calendari anunciat al maig en l’acte de presentació (i resurrecció) de Bultaco, que es va celebrar a Londres, per buscar un ressò internacional per a la marca que va brillar a les pistes de competició als anys 60 i 70.

La inversió total no s’ha fet pública, però el projecte preveu crear 150 llocs de treball entre directes i indirectes, que estaran força concentrats a Catalunya. A la planta de Montmeló és on es muntaran les motos. D’entrada, Bultaco confia a produir 2.000 unitats a l’any, una xifra ambiciosa si es té en compte que els vehicles seran inicialment 100% elèctrics, ja que la marca neix amb un projecte orientat a aquest tipus de mobilitat.

Però el pla de negoci no descarta cap possibilitat un cop el projecte comenci a caminar i s’obre a fabricar també motocicletes de combustible fòssil en una segona etapa. Aquests models podrien estar circulant abans del 2020.

Torna el logo del polze alçat

A partir del gener de l’any que ve es començaran a vendre les primeres motos elèctriques de la companyia, que conserva el logo característic de la mà amb el polze alçat. La família catalana Bultó, creadors de la marca i d’aquella primera indústria engolida per la crisi ara fa 35 anys, també formen part d’aquest nou projecte de Bultaco. Però no tan sols ells, sinó que la companyia ha incorporat a l’equip professionals que fins fa pocs anys treballaven a l’etern rival Derbi, abans que els italians de Piaggio (actuals propietaris de la marca) en deslocalitzessin la producció de Martorelles.

El motiu pel qual Bultaco torna reconvertida en una marca de motos elèctriques s’explica per qui en són els impulsors, LGN Tech Design, una enginyeria nascuda al parc tecnològic de la Universitat Carlos III de Madrid. El conseller delegat de l’empresa serà Juan Manuel Vinós i presidint la nova companyia hi haurà un exdirectiu de la indústria de l’automòbil, Gerald Pöllmann, que va ser director general d’estratègia del proveïdor global Magna.

Els prototips elèctrics de Bultaco ja s’han provat camuflant-ne l’aparença i la marca reals en algunes curses organitzades en el sector d’aquest tipus de vehicles verds a Europa. L’esperit competitiu que va caracteritzar la marca i el seu impulsor, Paco Bultó, es vol mantenir en la mesura del possible en aquesta nova vida de Bultaco.

Però el repte també serà saber arribar a prou clients amb un producte i un preu força atractius en un moment en què la motocicleta elèctrica, tot i ser una realitat, no ha arribat encara a eclosionar al mercat. La falta d’una xarxa de punts de recàrrega prou àmplia i el preu de sortida d’aquests vehicles exerceixen encara de fre. Tot i això, la motocicleta elèctrica està cridada a ser un vehicle important en el parc automobilístic de les ciutats. Cada cop hi ha més fabricants que, des de Barcelona, hi aposten. Abans que Bultaco, Going Green va inaugurar una planta a Barcelona el 2012 i Rieju també té un model elèctric, la Mius, des del 2011.

stats