Publicitat
Publicitat

L'eficiència energètica, un camp fèrtil per als emprenedors

Pep Salas és un jove enginyer agrícola fins fa poc vinculat al sector de l'energia solar. Juntament amb un company han engegat una empresa pensada per facilitar la relació entre empreses comercialitzadores d'electricitat i consumidors a través de la informació que obtenen del seu consum. Proposen personalitzar el tracte amb el client per fidelitzar-lo i oferir-li consells d'estalvi energètic adaptats.

Christian Knapp és un jove alemany que també s'ha atrevit a engegar una empresa. Ha dissenyat una marquesina com les que fan ombra als aparcaments de moltes empreses o supermercats però equipada amb panells solars i endolls per a cotxes elèctrics.

Són dos exemples d'emprenedors amb una idea de negoci basada en les energies renovables i l'eficiència energètica i tenen en comú que estan allotjades a la incubadora d'empreses d'EsadeCreapolis a Sant Cugat del Vallès, on han rebut el suport de la Comunitat d'Innovació i Coneixement, impulsada per l'escola de negocis sota el nom de KIC-InnoEnergy i pensada per fomentar l'emprenedoria en el sector de les energies renovables.

La iniciativa havia rebut un total de 32 propostes de negoci però només vuit van ser acceptades, després de passar dos processos de selecció realitzats per professionals del sector. Tot i que tenen una estreta relació amb la UPC, no accepten projectes amb un component majoritari de R+D. "Volem projectes que en un o dos anys puguin estar al mercat", afirma Josep-Miquel Torregrosa, director de creació de negocis de KIC-InnoEnergy.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT