Economia 30/07/2014

L’ACCO demana un tracte diferenciat per als aeroports del Prat i Barajas

A.m.v.
1 min

BarcelonaL’ACCO va demanar ahir un canvi en la gestió que fa l’Estat dels aeroports cap a un model més individualitzat i descentralitzat que separi Barcelona-El Prat i l’Adolfo Suárez Madrid-Barajas. La petició coincideix amb la que ha fet el regulador espanyol de la competència, la CNMC, aquest mes.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En un document titulat Observacions sobre el model de gestió dels aeroports i la privatització parcial d’Aena Aeroports, l’ACCO proposa que cada aeroport pugui prendre les seves decisions en matèria d’inversions i triar la política comercial que els sembli més adient, opció que permetria als aeroports estatals especialitzar-se i competir entre ells i als aeròdroms internacionals guanyar eficiència.

El document sosté que si es produís una venda dels aeroports d’Aena individualment o en lots el model seria més descentralitzat i econòmicament molt rendible a mitjà i llarg termini. L’ACCO, a més, lamenta la falta d’incentius per als gestors aeroportuaris.

Els informes d’aquest organisme no són vinculants, però hi ha un cas recent en què l’opinió de l’ACCO ha tingut una influència notable. El març del 2013 va publicar un informe carregant contra les restriccions en el sector del comerç. El document responsabilitzava la normativa del tancament de moltes botigues, i el Govern, en el seu moment, va recordar que aquestes opinions no són vinculants. No obstant això, uns mesos després l’executiu català va aprovar una nova llei comercial clarament menys restrictiva.

stats