COMERÇ
Economia 30/06/2012

Rebaixes contra unes vendes "nefastes"

La temporada de rebaixes que comença demà es planteja com un repte per als botiguers, que esperen remuntar un any molt dolent. Preveuen facturar el mateix que l'any passat, 800 milions.

Dani Sánchez Ugart
2 min

BARCELONA.Després de sobreviure al "pitjor mes de la història comercial", l'abril, els botiguers confien remuntar el vol amb les rebaixes que comencen demà. La recepta per afrontar-les és oferir el que el consumidor valora més en plena crisi: grans descomptes. Per això, aquest any, segons el president de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), Miguel Ángel Fraile, "es generalitzaran encara més els del 50% i arribaran al 70%".

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Les vendes de la temporada de primavera han estat "nefastes", va admetre ahir Fraile. Però això pot revertir en unes rebaixes millors. Els comerciants tenen més producte i més divers del que és habitual en aquestes dates, i per tant és un bon moment per trobar oportunitats a les prestatgeries. "Recomanem no esperar a les segones rebaixes", va apuntar.

Ahir la CCC va presentar les seves previsions de vendes i no s'allunyen de les del 2011. Esperen facturar 800 milions d'euros, venent més productes però més barats. Així es repetirien les xifres de l'any passat, que queden molt lluny de la facturació que s'assolia abans de la crisi. El 2006, per exemple, el sector va facturar gairebé 1.000 milions durant els dos mesos de rebaixes, un 25% més que les estimacions per a aquest any.

Però hi ha una nova amenaça per al comerç tradicional: els outlets , que ofereixen productes més barats de temporades passades, i que introdueixen una competència encara més acarnissada, amb preus extremadament baixos, perquè sumen els descomptes habituals d'aquest tipus de negocis amb els puntuals de les rebaixes.

Oportunitat per comprar marca

Fraile, però, alerta del perill que alguns d'aquests comerços intentin col·locar productes "de molt baixa qualitat" i "de qualsevol manera". Segons Fraile, les rebaixes són una "oportunitat" per trobar preus reduïts en productes de marca i en establiments especialitzats. La crida dels comerciants, però, es contradiu amb el que ha passat en les últimes temporades. Els outlets i les botigues factory han anat guanyat terreny als establiments multimarca i les grans superfícies a pas de gegant. Així, aquests comerços low cost han crescut un 8,1% durant les rebaixes des del 2006, i han amortit gairebé tota la caiguda de les botigues multimarca, que han caigut un 9,1% en el mateix període.

Tot plegat fa que els comerciants no prevegin que es contracti personal de reforç per a la campanya. Només a les grans superfícies, segons Fraile, pot haver-hi alguna contractació puntual, però vindrà a compensar el descens de l'ocupació que han patit en els últims mesos.

stats