Economia 15/10/2015

UserZoom tanca la segona ronda més gran de l'any: 30 milions de capital nord-americà

L'empresa de software fundada a Barcelona té clients com Facebook, Coca-Cola o Banco Santander

Júlia Manresa
3 min
UserZoom

BarcelonaLa segona ronda de finançament més gran de l'any de tot l'Estat també arriba de mans d'una empresa tecnològica catalana. Es tracta de UserZoom, una plataforma de software per a empreses que analitza l'ús que els usuaris fan de les webs i plataformes corporatives per millorar-ne la utilització. Aquest abril, la plataforma de venda d'articles de segona mà Wallapop va aconseguir tancar una ampliació de capital de 38 milions d'euros de fons estrangers. Aquest dijous ha estat UserZoom qui ha aconseguit aixecar 30 milions d'euros de capital íntegrament nord-americà.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En aquest cas, tal com explica a l'ARA un dels tres fundadors de UserZoom, Javier Darriba, el fons que ha liderat aquesta ronda, TC Growht Partners, és un dels clàssics a Silicon Valley. Han estat inversors a empreses com Kayak, HomeAway o The Fabre Group. Segons explica Darriba, "l'objectiu d'aquesta ampliació és poder competir directament en un mercat que s'expandeix moltíssim i en el qual volem ser líders".

Els EUA al punt de mira

UserZoom no és una empresa de nova creació. Els catalans Xavier Mestres i Javier Darriba la van fundar juntament amb el madrileny Alfonso de la Nuez l'any 2007 a Barcelona i des d'aleshores han anat creixent sense fer gaire soroll ni a Catalunya ni a la resta de l'Estat. "Un 60% del nostre mercat és als Estats Units i, del 40% restant, potser un 35% és a Anglaterra i Alemanya", aclareix Darriba. Per això i per aquesta entrada de socis americans, és pel que acaben de traslladar la seva seu social als EUA, on tenen un equip de 40 persones, del total de 110 treballadors amb què compten actualment. "L'equip de R+D i les oficines principals, però, es mantenen a Barcelona", aclareix el fundador.

Fins ara, aquesta plataforma de software per a empreses només havia tancat una altra ronda de finançament, d'1,5 milions d'euros i en una fase molt més inicial del negoci, per poder aterrar a Silicon Valley. En aquest cas, va ser un fons de Barcelona, Active Ventures, el que va invertir en el projecte. "El negoci està en expansió i fins ara havíem crescut de manera orgànica i amb fons propis", i per això, segons Darriba, no havien necessitat cap altra ampliació de capital fins a l'actualitat. Darriba assegura que entre els seus clients hi ha grans empreses com Facebook, Uber, el Banco Santander, Google, Coca-Cola o IBM.

En la línia de les empreses tecnològiques de Silicon Valley, aquesta plataforma d'origen català tampoc vol revelar xifres de facturació, però segons dades oficials la seva societat espanyola, que suposa un percentatge molt petit de les seves vendes com puntualitza Darriba, ha duplicat les vendes des de l'any 2012 fins a arribar als tres milions d'euros de facturació.

L'objectiu a partir d'ara, segons explica Darriba, és consolidar-se al mercat nord-americà i créixer als mercats europeus on fins ara no s'han implementat, ja que compten amb oficines a Barcelona, Manchester, Munic i Silicon Valley. Darriba afirma que "ara no toca pensar a vendre, primer hem de ser els millors al sector i després ja arribaran ofertes i les analitzarem".

Les 'start-ups' catalanes, al capdavant de la inversió estrangera

Aquesta ampliació se situa directament a la segona posició del rànquing d'empreses tecnològiques que han aconseguit captar més capital des de començament d'any. De fet, només entre gener i agost el capital captat per aquestes companyies va créixer un 73%, segons la classificació publicada per 'Expansión'. Però, a més, la majoria d'aquesta inversió prové de l'estranger.

  1. Wallapop: 38 milions
  2. UserZoom: 30 milions
  3. Digital Origin: 15 milions
  4. Type Form: 15 milions
  5. Kantox: 10 milions
stats