Economia 23/10/2014

El llançament del nou operador català Parlem, en cinc xifres clau

L'empresa neix amb objectius ambiciosos i inversions milionàries

Dani Sánchez Ugart
2 min

BarcelonaÉs oficial. Després de mesos de preparacions en secret, el nou operador de telefonia català Parlem, que va ser avançat per l’ARA al març, ha estat presentat oficialment en societat, i ho ha fet amb uns objectius ambiciosos. El projecte pilotat per l’enginyer Ernest Pérez-Mas començarà a operar a mitjans de novembre amb l’objectiu de convertir-se en una de “les quatre operadores més importants” del país el 2019, i amb la vista posada en la rendibilitat en un període de només 15 o 18 mesos: “És ambiciós, oi?”, ha etzibat Pérez-Mas.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

2019

L'objectiu de Parlem és fer-se un lloc entre les quatre grans operadores de Catalunya en cinc anys. Esperen tenir 600.000 clients, i una facturació de 100 milions d'euros.

15 milions

La inversió d'aquí al 2018 per assolir aquests objectius és de 15 milions. Inicialment, els socis (Pérez-Mas, Ona Capital, de la família Font [Bonpreu] i la família Carandell, FonYou i MasMóvil Ibercom) han invertit 4,2 milions. La resta arribarà per ampliacions de capital dels socis i, eventualment, una sortida a borsa, que es podria fer al mercat alternatiu borsari (MAB).

10.000 clients

Fins a final d'any, Parlem vol tenir 10.000 "ambaixadors", que ja es poden començar a inscriure a la seva web, Parlem.com i Parlemtelecom.cat. Els primers, tindran un tractament especial i podran assistir als actes de presentació de la nova companyia.

120 persones

La plantilla de Parlem la conformen ara 25 persones, que creixeran a 120 l'any que ve. Això inclourà unes 90 persones que treballaran al centre d'atenció al client, que serà en català i des de Catalunya, segons ha dit Pérez-Mas.

19 euros

Un paquet de 220 minuts i una giga de dades costarà 19 euros més IVA. L'oferta de l'empresa serà modular, amb les tarifes Parlem i les Naveguem, d'internet. L'objectiu de l'empresa no és ser 'low cost', tot i que se situaran entre un 15% i un 20% per sota dels grans grups del ram.

stats