AUTOMOCIÓ
Economia 25/08/2012

Les vendes de Seat cauen un 12% arrossegades per la crisi europea

El nombre de cotxes Seat venuts el primer semestre del 2012 cau més d'un 12% respecte de l'any anterior. El grup Volkswagen augmenta les seves vendes un 9,1% i l'única regió on cauen és a Europa.

Vicenç Moliné
2 min
James Muir i Paul Sevin, president i director general de Seat, presenten els resultats de la marca l'abril passat.

BARCELONALa difícil situació econòmica que travessa Europa està castigant els números de Seat, que ahir va tornar a presentar una caiguda en les vendes. El primer trimestre de l'any la filial del grup Volkswagen va vendre 189.200 unitats, un 12,2% menys que el mateix període de l'any anterior, quan en van ser 215.500.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La caiguda a Europa, però, va ser sensiblement més acusada. Aquest mercat, que representa el 85% de les vendes de Seat, es va reduir en un 17,2%, fins a les 160.400 unitats. En un comunicat, el fabricant de cotxes va atribuir aquests resultats a "la contínua difícil situació del mercat". Entre aquests mercats destaca l'espanyol, en què, del gener al juliol, només es van vendre 37.641 turismes Seat, un 22% menys que l'any 2011, segons l'associació estatal de fabricants d'automòbils i camions, Anfac. I això que les perspectives econòmiques encara són pitjors per al curs vinent.

Mercats emergents

En contrast amb les xifres del mercat espanyol, Seat ha experimentat un augment de vendes en mercats emergents com Mèxic. Al país americà les vendes del fabricant de cotxes espanyol van créixer un 21,8%, fins a arribar a les 12.000 unitats. Aquestes dades van endolcir ahir un balanç francament negatiu.

Tot i que no es pot qualificar com a mercat emergent, Alemanya va ser l'únic país europeu on Seat va veure créixer les vendes. Concretament, va comercialitzar 34.400 vehicles, un 11,4% més que fa un any.

Aquesta millora es produeix al mateix país d'origen del grup propietari de Seat, Volkswagen. El gegant alemany, al contrari que la seva filial, ha incrementat les vendes un 9,1%, fins a arribar a vendre un total de 5,19 milions de vehicles.

El director de vendes de Volkswagen, Christian Klingler, es va mostrar optimista respecte al segon semestre. "Comencem bé la segona meitat de l'any i continuem la nostra trajectòria de creixement a gairebé totes les regions, especialment a Àsia, Nord-amèrica i Rússia", afirma Klingler. De fet, els Estats Units van destacar com el país amb un creixement més alt de vendes per Volkswagen, que hi va incrementar les xifres més d'un 30%.

L'única regió on les vendes del grup matriu de Seat van caure va ser a l'Europa occidental, on, sense comptar Alemanya, Volkswagen va vendre 1,15 milions de cotxes, un 5,9% menys que l'any 2011. En ser preguntat pels problemes derivats de la crisi europea, el director de vendes de Volkswagen va assegurar: "Les nostres marques superen el comportament general del mercat tot i les difícils condicions". Seat, però, està patint de valent per tornar als números verds i deixar de ser l'única filial de Volkswagen amb caigudes en les vendes.

stats