Publicitat
Publicitat

EN DEFENSA DE L'HONOR

Li reclama 6 milions per haver malmès la imatge del club amb el dopatge

El Barça presenta avui la demanda a la Cope

Avui el club presentarà la demanda contra la cadena Cope per haver insinuat que els jugadors del Barça es dopaven. El Barça ha calculat que l'impacte negatiu de la notícia ha estat de 6 milions d'euros.

Un mes després que el periodista de la cadena Cope Juan Antonio Alcalá digués en antena durant el programa El Partido de las 12 (13 de març) que el Madrid estava meditant si demanar que es fessin controls de dopatge més severs en el futbol perquè "els que hi ha ara són una broma", i que al club blanc no entenien que hi hagi metges de "dubtosa reputació" treballant per als blaugranes, el Barça presenta avui una demanda contra la cadena de ràdio de la Conferència Episcopal Espanyola per intromissió il·legítima en el dret a l'honor del Barça.

El club va fer-ho oficial ahir amb un comunicat -com és habitual-, en el qual anunciava que reclama en concepte d'indemnització més de 6 milions d'euros. Si el Barça ha tardat tant a decidir-se és perquè havia encarregat a empreses externes que calculessin quin impacte econòmic negatiu a escala mundial havia tingut la notícia que el Madrid creia que el Barça es dopava. Així, el comunicat deia: "El FC Barcelona considera que aquestes informacions han malmès la imatge, el prestigi i la reputació del club i constitueixen una clara vulneració d'un dret constitucionalment protegit que aquesta demanda pretén rescabalar. Com és procedent, i d'acord amb els criteris tècnics de valoració emprats per quantificar aquest dany, la quantitat reclamada en concepte d'indemnització és de 6.190.090 euros". Al principi es va especular amb una xifra molt més alta, a la Cope la temien, però al final supera per poc els 6 milions.

Just abans dels clàssics

És obvi que la data escollida pel Barça per presentar la demanda, el dia abans del primer dels quatre Barça-Madrid en els pròxims 19 dies, no és una casualitat. Si el Barça demanda la cadena de ràdio i el periodista que van difondre la notícia és perquè no pot demostrar que la informació va sortir del Reial Madrid, tal com va assegurar Juan Antonio Alcalá l'endemà, quan va intentar disculpar-se, encara que no va voler revelar el nom de la seva font d'informació. El Reial Madrid de seguida es va desmarcar de la notícia, i fins i tot Florentino Pérez va trucar a Sandro Rosell per telèfon per assegurar-li que ells no tenien res a veure amb les insinuacions que havia fet la Cope. Tot i això, unes setmanes més tard va aparèixer una altra informació que deia que el president del Madrid havia tornat a trucar al del Barça per demanar-li que no presentés la demanada contra la ràdio dels bisbes.

Sigui com sigui, des de llavors les relacions entre les directives del Barça i del Madrid ja no són tan bones com eren abans, i la incògnita és veure com serà el dinar de directius demà a Madrid, i si hi haurà les mateixes mostres d'estimació que abans del partit de la primera volta a Barcelona, amb aquella efusiva abraçada entre Rosell i Pérez que molta gent no va entendre.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT