Publicitat
Publicitat

La guantera

L'àlbum de Ginebra

Al Palexpo de Ginebra (Suïssa) s'hi poden veure tants vehicles ecològics com cotxes convencionals. Sembla com si els 700 expositors aplegats al saló de l'automòbil més important d'Europa s'hagin posat d'acord.

Més enllà d'una crisi que provoca la caiguda d'un 5% de les matriculacions a Europa, cal pensar en el futur immediat, però sobretot en les vendes d'avui. 300 novetats, de les quals 65 són primícies absolutes, forneixen el contingut d'aquesta mostra. Els híbrids són els grans protagonistes del pols en què s'han imposat clarament als cotxes que només porten un sol motor, ja sigui tèrmic o elèctric. El saló de la capital suïssa tancarà les portes diumenge que ve, però mentrestant acollirà desenes d'actes de reflexió sobre el futur de l'automòbil que polaritzaran l'atenció dels analistes inter- nacionals.

Moltes de les joies que s'han vist aquests últims dies a la fira de l'automòbil de Ginebra emocionen per la seva bellesa. Ja ho va dir el futurista italià Filippo Tommaso Marinetti en el seu conegut Manifest del Futurisme: "Un cotxe és més bonic que la victòria de Samotràcia". Però quan es tracta del món de l'automoció, una de les indústries més potents de l'economia mundial, la butxaca s'imposa a les emocions.

1. Ferrari FF

L'estrella del saló

És el primer 4x4 de la marca del cavalinho . Amb l'aspecte d'un familiar de proporcions enormes, el Ferrari Four té un motor V12 de 6,6 litres de capacitat, que dóna 660 cavalls de potència, i que és capaç d'accelerar de 0 a 100 km/h en 3,7 segons. Ideal per a boletaires amb cobdícia, imprescindible per anar a caçar llenegues còmodament com a excusa per fruir de les capacitats tot terreny d'aquest cotxe.

2. Nissan Esflow

Elèctric extrem

Aquest concept espectacular que presideix l'estand de Nissan té una vocació clarament esportiva, però sostenible. Per això incorpora el mateix motor elèctric que mou l'interessant Leaf, el cotxe de l'any a Europa el 2011.

3. Lamborghini Aventador

Espectacle sobre rodes

700 cavalls de potència, transmissió integral, bastidor fet amb fibra de carboni, suspensions de F-1. Qui diu que hi ha crisi? Del preu d'aquest cotxe amb nom de toro, val més no parlar-ne per no ofendre. Ara bé: és preciós.

4. Seat IBx

Pautes per al futur

Si aquest concept car el fabriquen en sèrie, no serà abans del 2013. Diuen que aquest SUV híbrid plantejat per la marca de Martorell gastarà només 2,9 litres per cada cent quilòmetres, i emetrà tan sols 70 g de CO per quilòmetre. Apunta les línies de disseny dels Seat que ens esperen.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT