MUNDIAL DE FÓRMULA 1
Esports 21/05/2011

L'aleró mòbil garanteix espectacle i avançaments a Montmeló

Nuria García
1 min
L'aleró posterior mòbil, com el de Nico Rosberg (Mercedes) a la imatge, farà que es vegin avançaments a final de recta.

El Circuit de Catalunya sempre ha estat un traçat en què els avançaments han escassejat. Prova d'això és l'estadística que diu que en els últims deu anys, el cotxe que ha sortit des de la pole position ha aconseguit guanyar. De fet, en els últims tres anys, la mitjana a Montmeló ha estat molt baixa, de 2,3 avançaments per cursa. Però això aquest any canviarà. La nova reglamentació, que inclou l'ús del l'aleró posterior mòbil o DRS ( drag reduction system o, el que és el mateix, el sistema de reducció de la resistència en avançar), acompanyat del KERS, fa que els canvis de posició en la cursa sovintegin. Ja ho hem pogut veure durant les quatre primeres curses i, segons les escuderies, Catalunya és la prova de foc per saber si realment funciona. "Barcelona és la clau per saber si les normes serveixen o no. Si es produeixen avançaments, serà un èxit", afirmava Martin Whitmarsh, director de McLaren. A més, els pilots podran utilitzar l'aleró durant 830 metres a la recta principal del Circuit -el tram d'activació més gran fins ara-, així que demà els avançaments i l'espectacle estan garantits.

Webber domina els lliures

Les dues sessions d'entrenaments lliures d'ahir van tenir un nom propi: Mark Webber. L'australià va marcar el millor registre en els dos entrenaments i avui, juntament amb el seu company d'equip, Sebastian Vettel, i els dos McLaren, Hamilton i Button, és el favorit per aconseguir la pole position . Alguersuari, amb problemes al motor -el van haver de canviar-, va quedar divuitè i quinzè.

stats