Publicitat
Publicitat

GUANYA 19 MILIONS A L'ANY EN CONTRACTES PUBLICITARIS

Les marques es barallen per poder disposar de la seva imatge

Messi: La seducció de la normalitat

Si toqués personificar el gran duel entre el Barça i el Madrid en dues persones, tenim dues opcions: ho fem amb Guardiola i Mourinho, o ho fem amb Messi i Cristiano. Doncs bé, avui l'argentí i el portuguès es tornen a veure les cares, però amb les seves seleccions, en un amistós en terres suïsses (21.00 h). El duel entre Messi i Cristiano, però, va més enllà: són els futbolistes que tenen més contractes publicitaris i guanyen més diners. El poder del futbol, però, ha permès que un noi que es preocupa per la seva musculatura, el seu pentinat i el color de la seva pell guanyi menys de diners en conceptes d'imatge que no pas Messi, que és un geni jugant, però no cuida tant el seu aspecte. En el cas de Messi, el que sedueix és el seu futbol i aquest aspecte de noi normal que té.

Lionel Messi va signar el seu primer contracte quan ningú no sabia qui era. Tenia 14 anys i Nike el va fer seu a canvi de material esportiu. Quan tenia 17 anys, Messi va protagonitzar el seu primer anunci de televisió, precisament d'una marca, Nike, que no sabia llavors que estava a punt de perdre'l, ja que el va fitxar Adidas. El dia que el Barça guanyava la Lliga 2004/05 al camp del Llevant, Nike estrenava un anunci on diferents joves de la Masia -un altre era Jonathan dos Santos- feien filigranes amb la pilota i deien allò de "Recorda el meu nom". Poc després, feia el seu primer anunci de televisió pel seu país natal, l'Argentina, on tot just sabien d'ell que era un jove que havia fet un gol al Camp Nou.

Per davant de Beckham
El gran canvi en la vida de Messi va ser el 2006. Al mes de gener firmava un sucós contracte amb Adidas, que va explotar la seva imatge de cara al Mundial d'Alemanya. Messi, tot i ser suplent, s'estrenaria com a golejador i la seva figura no deixaria de créixer.

Actualment, Messi no és només el millor jugador del món. També és qui té més contractes publicitaris i el que guanya més diners en aquests conceptes. Segons l'últim informe fet per France Football , Messi va superar finalment el 2010 David Beckham, que es feia un fart de guanyar diners gràcies a la seva fama i l'ascendent del seu nom al mercat nord-americà. Messi estaria guanyant uns 33 milions d'euros a l'any. 10 milions són el seu sou al Barça, quatre més també provenen del seu contracte amb el club en concepte de bonificacions, i 19 són de contractes publicitaris. Aquests 19 milions d'euros en publicitat, per exemple, són més del que cobra en total el quart futbolista més ric del món, Kaká, que entre sou i publicitats en cobra 18.

Aquests 19 milions també el situen per davant de Cristiano Ronaldo en la classificació dels jugadors que triomfen en la publicitat, ja que el portuguès guanya 17 milions a l'any. No deixa de ser curiós que Messi sigui reclamat més que Beckham i Cristiano, dos jugadors que han explotat molt el seu físic.

El blaugrana ha acabat portant tants diners a casa seva que el pare, Jorge Messi, ha treballat molt per controlar la situació. Després d'uns problemes judicials amb un dels primers socis que va tenir -han acabat a judici, amb Jorge Messi acusant Rodolfo Schinocca d'haver-se quedat part dels diners que Adidas va pagar el 2006 a la família-, els Messi han procurat que Lionel posi la cara per a productes gens polèmics.

I, a més, han explotat bé la fama del seu fill arreu del món, cuidant especialment el mercat llatinoamericà -ha anunciat els calçotets Lody o programes de la televisió ESPN- i mercats emergents com el xinès, on es la cara del fabricant de cotxes Chery, o l'àrab, on anuncia Kentucky Fried Chicken. A més, també ha estat protagonista d'un anunci de l'Acadèmia Aspire, amb seu a Qatar i molt relacionada amb Sandro Rosell.

En quatre anys, Messi ha estat o encara és la cara d'Air Europa, Danone, MasterCard, Banc Sabadell, Pepsi, Dolce & Gabbana, A-Style, Estrella Damm, PlayStation i el videojoc Pro Evolution Soccer, de Konami. Banc Sabadell, per exemple, creu que van guanyar 200.000 clients nous gràcies a la campanya publicitària que va protagonitzar un Messi que té una segona cara, la solidària: és ambaixador de l'Unicef, té una fundació i ajuda la Creu Roja.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT