Publicitat
Publicitat

FÓRMULA 1 Reportatge

Les escuderies imposen clàusules als pilots per evitar accidents com el de Robert Kubica

Prohibit córrer riscos innecessaris

L'accident que va patir a principis de febrer Robert Kubica mentre participava en un ral·li al nord d'Itàlia va sacsejar el món del motor. El pilot polonès, de 26 anys, va passar en tan sols una setmana de ser un dels millors en els primers tests oficials al circuit Ricardo Tormo de Xest -en l'última sessió va ser el més ràpid- a veure com l'havien d'operar d'urgència per salvar-li la mà dreta. Kubica és, com tots els pilots de la Fórmula 1, un apassionat de la velocitat, i gaudeix participant en ral·lis. Tant és així que, tot i que la majoria d'escuderies inclouen en els contractes dels pilots clàusules per evitar que facin activitats que els puguin posar en perill, el polonès va demanar a Lotus Renault que li permetés córrer algun ral·li aquesta temporada. I Renault, a diferència de BMW -escuderia per a la qual va córrer Kubica del 2006 al 2009-, hi va accedir. El pilot era conscient del perill que corria, però la seva passió per la velocitat va vèncer la prudència. "He d'anar en compte de no arriscar-me massa perquè la Fórmula 1 és la meva feina real, però m'encanta el desafiament d'adaptar-me als ral·lis", va dir el mateix Kubica al setembre, quan participava en el ral·li de Friuli, a Itàlia.

Encara no se sap quant de temps estarà de baixa Robert Kubica, tot i que ahir ja va començar la rehabilitació. El seu equip va buscar a corre-cuita un recanvi i es va fer amb els serveis de l'alemany Nick Heidfeld. Però substituir Kubica no serà una tasca fàcil, ja que el polonès era el referent per a aquesta temporada que, després que es cancel·lés el Gran Premi de Bahrain, començarà a finals de març a Austràlia.

Clàusules prohibitives
Totes les escuderies es curen en salut quan fitxen un pilot i, com passa amb els futbolistes, els impedeixen fer activitats en què es puguin arriscar: des d'anar en moto fins a tirar-se en paracaigudes, les activitats que inclouen aquestes clàusules són variades. Tot i això, els pilots demanen permís a les escuderies per saltar-se les normes. I és que si no estan conduint el seu F-1, sovint els pilots participen en ral·lis, curses de karts o en altres competicions automobilístiques. Això sí, n'hi ha de més agosarats i s'animen amb el paracaigudes, com ara el set cops campió del món, Michael Schumacher.

Però on són els límits d'aquestes clàusules prohibitives? Hi ha escuderies que volen anar molt més enllà i Red Bull Racing, per exemple, s'està pensant si prohibir que Mark Webber s'enfili a una bicicleta, després que l'australià hagi patit dos accidents en dos anys. "Els nostres pilots tenen l'obligació d'estar en forma. Sembla que les bicicletes no li van bé, a en Mark, així que serà millor que se n'allunyi", va afirmar el director esportiu de l'escuderia suïssa, Christian Horner.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT