Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE FÓRMULA 1

L'alemany aconsegueix la primera 'pole position' de l'any i deixa els seus rivals a gairebé un segon

Vettel, talent al volant del número 1

Vettel, al volant del seu Red Bull, va fer ahir com si l'hivern no hagués passat. En uns entrenaments que semblaven la continuació de l'any passat, el número 1 va demostrar un domini aclaparador.

Han passat quatre mesos des que, a Abu Dhabi, Sebastian Vettel es va convertir en el campió del món més jove. Quatre mesos d'hivern que els equips rivals -i el seu- han aprofitat per desenvolupar els seus cotxes amb un objectiu clar: derrotar el campió. Però ahir els entrenaments de qualificació al circuit d'Albert Park van semblar una continuïtat de la temporada passada. Amb una diferència: que ara el número 1 al frontal el porta el monoplaça del jove i talentós alemany. Sebastian Vettel, a bord del seu Red Bull, va demostrar un domini un pèl insultant sobre els seus rivals, als quals va deixar enrere a gairebé un segon de diferència. I un segon, a la Fórmula 1, és molt. Massa.

A ell tant li és si canvia el reglament, si hi ha un nou aleró, si els seus rivals milloren o si els pneumàtics Pirelli es degraden amb més facilitat que els Bridgestone. Almenys, això sembla ara per ara. L'alemany va fer una volta sensacional i, amb la feina feta, va veure com Lewis Hamilton, amb el McLaren, es colava entre ell i el seu company, Mark Webber, i aconseguia el segon millor registre en gairebé l'últim sospir. Però Vettel va semblar no inquietar-se. Amb el seu somriure habitual i aixecant el seu dit índex, el seu gest típic per celebrar les pole positions i els triomfs, l'alemany va mostrar-se distès i rialler un cop va baixar del seu Red Bull. Els deures de dissabte al matí estaven fets. I ben fets. I llavors tocava gaudir del moment. Minuts més tard ja arribaria l'hora de preparar l'estratègia de la cursa d'avui. Una estratègia que durant aquesta temporada, en què sembla que a causa de la degradació dels pneumàtics caldrà aturar-se més als boxs, guanyarà importància i serà més decisiva que mai.

Austràlia, sinònim d'incidents

Les curses a Austràlia acostumen a ser accidentades. Si més no, això diu la història recent. L'any passat van acabar la cursa 14 dels 24 pilots que van participar-hi, però l'any 2008, només vuit pilots -de 22- van creuar la meta. Accidents, abandonaments, sortides de pista... El circuit d'Albert Park és l'escenari de molts incidents. Fins i tot la FIA (Federació Internacional de l'Automòbil) va demanar que fessin modificacions en una corba del circuit semiurbà després de l'accident que va patir Timo Glock durant la cursa de la temporada 2008.

A més si, tal com les previsions apunten, la cursa es corre en mullat, caldrà que els pilots filin prim si volen creuar la meta. Sens dubte, amb els problemes amb els pneumàtics que tenen els pilots, la pluja seria el pitjor convidat.

Alguersuari, dotzè

Jaume Alguersuari sortirà avui des de la sisena línia de la graella de sortida. El català va reconèixer que havia fet una bona feina, però es va quedar a un sol pas d'entrar a la Q3 i lluitar per les primeres posicions. Alguersuari va fer el dotzè registre, just per darrere del set cops campió del món Michael Schumacher. Dels debutants, el millor va ser Sergio Pérez (Sauber), tretzè, just darrere d'Alguersuari.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT