Publicitat
Publicitat

ESPÈCIE PROTEGIDA

El 'crowdfunding' aplicat al futbol: el cas de Coutinho

El futbol és al·lèrgic a la innovació organitzativa. Malgrat que el temps hagi donat la raó als que van convertir en trending topic #unalligademerda i malgrat la pornogràfica combinació entre crisi i deute dels clubs a Hisenda i Seguretat Social, tot continua igual. En aquest context, i rectificant el que altres cops he escrit, crec que la gestió econòmica i esportiva de l'Espanyol va en la bona direcció.

Primer de tot, reconeixement de la situació econòmica i reducció del deute com a prioritat. Des d'aquí, trobar la manera de tenir un equip competitiu i que generi il·lusió: planter, topall salarial, vendes necessàries, jugadors franquícia (Verdú és una bona tria) i equip Erasmus.

La venda parcial dels drets de jugadors a un grup inversor és una opció interessant. Només qui mai ha hagut de patir a final de mes per pagar unes nòmines és capaç de treure importància a les tensions de tresoreria. Però posats a ser imaginatius, una proposta per retenir Coutinho. No puc acceptar que, després del d'avui, només em quedin tres partits per veure'l en directe. És el millor que he vist mai amb la nostra samarreta. Però cada instant d'emoció va acompanyat per una punxada de dolor per la nostàlgia anticipada. Per tant, fem un esforç. El crowdfunding (o micromecenatge) consisteix a finançar de manera col·lectiva un projecte (en aquest cas "Coutinho blanc-i-blau") com a expressió d'una manera de fer compromesa i com a nova eina de finançament. Les aportacions poden ser de diferents nivells prefixats i amb uns mínims molt mínims. La contraprestació bàsica és la de formar part del projecte ("Els meus euros han contribuït que Coutinho es quedés"). Però també n'hi ha de concretes en funció del volum de l'aportació. És una oportunitat de continuar sent un club innovador. I, sobretot, d'allargar una mica aquests moments de felicitat.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT