Publicitat
Publicitat

Chris Evans: "Els amics em deien: «Si això és el que et fa por, és el que has de fer»

Dubtes "M'havia de comprometre per a sis pel·lícules i acceptar que la meva vida canviés" Magnànim "El personatge, tot i que té una llista de problemes, decideix ser un home bo"

Encara que no és nou en matèria d'històries provinents dels còmics i que ha interpretat Johnny Storm dues vegades a la saga d' Els Quatre Fantàstics , Chris Evans inicialment va rebutjar l'oferta de posar-se a la pell de l'heroi protagonista a Capitán América . L'actor explica a l'ARA els reptes que li va suposar aquest paper quan finalment va decidir acceptar-lo i parla sobre Steve Rogers, l'home que comença la pel·lícula sent un escarransit i acaba convertit en un símbol dels Estats Units. L'estrena amplia una oferta estiuenca plena de superherois, i demostra que és possible adaptar còmics respectant-ne l'època en què van ser escrits i ambientats, en aquest cas una Segona Guerra Mundial alternativa en què el malvat Crani Vermell (Hugo Weaving) troba que els nazis no s'esforcen prou per controlar el món.

Crec que al principi es va mostrar una mica reticent a interpretar Steve Rogers.

Durant els últims deu anys per a mi això del cinema ha funcionat de pel·lícula en pel·lícula, i si una d'aquestes pel·lícules té molt d'èxit el teu estil de vida acaba canviant i reps molta atenció. No m'agrada la idea de perdre la privacitat. Si de sobte una de les pel·lícules que faig té molt d'èxit, en general puc fer un pas enrere i potser anar-me'n durant una temporada. La llibertat és important per a mi. Però aquí m'havia de comprometre per a sis pel·lícules, tenint en compte que segurament serà un èxit, i hi ha moltes possibilitats que la meva vida canviï. I no sé com reaccionaré, i m'amoïnava que si no reacciono bé no hi hagi opció per escapar-se'n.

Què el va convèncer a fer-la, doncs?

Crec que va ser el fet que m'espantés. Molts amics em deien: "Mira, si això és el que et fa por, és el que hauries de fer". Crec que a la vida t'acabes penedint més de les coses que no fas que de les coses que fas. O sigui que em vaig forçar a fer-ho sense donar importància a què passaria: tant si era un èxit increïble i la meva vida canviava i havia d'afrontar-ho com si la pel·lícula no funcionava i també havia d'afrontar-ho. Una cosa o l'altra em definiria i no podria fugir-ne.

De moment sembla que estan tenint força èxit. Com ho porta?

No gaire bé, perquè realment m'agrada mantenir la privacitat. M'agrada fer coses normals, com anar al supermercat. I quan la teva vida normal es veu pertorbada per gent que vol saber coses sobre tu, de vegades està bé i de vegades no. El problema és que no ho pots evitar. No pots dir: "Avui m'agradaria que tothom em deixés tranquil". No hi ha un botó per apagar-ho.

Però hi veu també alguna part positiva?

Esclar. Per totes les coses negatives que té encara n'hi ha més de positives. M'estimo el que faig, i això és genial. Puc fer pel·lícules amb gent que té molt de talent. Puc mantenir la meva família amb els diners que guanyo fent pel·lícules com aquesta. Hi ha una quantitat infinita de coses bones en això, i sóc jo qui ha d'intentar esbrinar de quina manera s'ha de navegar per aquestes aigües.

El seu personatge no es pot dir que comenci tenint la sort de cara. Hi veu algú amb qui és fàcil identificar-se?

Per descomptat. Qui no està insegur per alguna cosa? El problema és que de vegades les inseguretats poden fer que la gent es fastiguegi. I el meu personatge, encara que té tota una llista de problemes perquè és baixet, esprimatxat, malaltís, el rebutgen i té tots els motius del món per estar fastiguejat, no ho està. Ha decidit ser un home bo davant de tot això i és una manera molt magnànima de veure el món. Aquest és el nostre missatge.

Quan el personatge es converteix en el Capità Amèrica les coses canvien. Va sentir molta pressió per haver d'encarnar-lo?

En cada pel·lícula hi ha certa pressió, però una com aquesta té una gran quantitat de seguidors. Estàs fent la pel·lícula per als fans, sense ells no es farien films com aquest. Els productors saben que aquests fans tan fidels sortiran i compraran entrades, i aquesta certesa és el que fa que posin centenars de milions de dòlars en pel·lícules d'aquesta mena. O sigui que treballem per aquests fans, i si no estan contents és que no hem fet bé la nostra feina.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT