Publicitat
Publicitat

Jordi Duran: "FiraTàrrega és un servei públic: ha de representar el sector"

Objectiu "Hem de fer participar els artistes catalans en produccions trans- nacionals: és oxigen" 31a edició "La fira encara emociona a qui ve per primer cop"

La gran cita del teatre català, FiraTàrrega, que cada any inaugura de manera oficial la temporada, se celebrarà el cap de setmana que ve, del 8 a l'11 de setembre. Al darrere hi ha un nou director, Jordi Duran, que des del 2003 ja exercia de tècnic de programació.

Es complirà la tònica de nou director, nou rumb per a la fira?

No serà un canvi dràstic. La direcció de la fira no serveix per estampar un segell o donar-li una personalitat, no és com un festival. És un servei públic: s'ha de representar el sector. La meva responsabilitat és elaborar una selecció de producte de qualitat i nou.

Quines són les seves prioritats?

Treballar amb companyies que puguin fer el salt al mercat internacional i fer participar artistes catalans en coproduccions transnacionals. Així ens oxigenem, ens valorem i ens donem visibilitat.

També insisteix en el suport a la creació. Veient el volum d'oferta, no sembla que faci falta...

La fira és de facto un centre de creació i residència, que ajuda les companyies a acabar els seus productes i després vendre'ls a la fira. Hi ha companyies joves que es mereixen trencar crostes i trobar el seu espai. A més, els grups de teatre de carrer tenen unes condicions de producció delicades i difícils, i això no s'entén fora de Tàrrega. La Fira ha fet una selecció de 54 espectacles de vora 800 propostes, de manera que sí, també és imprescindible la difusió a l'exterior per complementar les programacions municipals, que estan en un moment difícil.

La companyia que té expectatives d'exportar troba canals per fer-ho?

Nosaltres intentem portar a Tàrrega espectacles que creiem que poden agradar al nostre programador, que ve de festivals europeus en què la dansa, el circ i els llenguatges no verbals són benvinguts. Això vol dir elaborar un projecte, fer una producció potent, un preu lògic i ensenyar als artistes a vendre's. Però hi ha un moment en què desapareixem.

Com és el seu públic?

L'equació que hem de fer és complicada perquè hem de ser festival, fira, festa i agradar alhora a molts públics diferents, sobretot gent jove.

Què n'ha quedat d'aquella festa popular fundacional de l'any 1981?

La celebració de les arts escèniques, la trobada professional i la idea de la ciutat com a escenari, que encara emociona a qui ve per primer cop, els brillen els ulls.

FiraTàrrega pot créixer més?

No es tracta de tocar sostre, sinó d'anar canviant. Estem treballant amb uns números de pressupost còmodes, però la clau és l'actitud: passió, coratge, ordre i optimització dels recursos i dels espais assolits aquests anys.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT