Publicitat
Publicitat

FICCIÓ AMERICANA

'The newsroom', la nova sèrie de l'autor de 'The West Wing'

Aaron Sorkin despulla la redacció d'un canal de notícies

La cadena HBO estrenarà aquest juny The newsroom, el retorn per la porta gran d'Aaron Sorkin a la petita pantalla. Jeff Daniels encapçala el repartiment d'aquesta sèrie sobre un canal televisiu.

Pocs guionistes assoleixen avui dia la categoria d'estrelles, però Aaron Sorkin és dels que brillen indiscutiblement. El creador de la mítica The West Wing ( El ala oeste de la Casa Blanca ) es recupera del revés sofert amb Studio 60 on the Sunset Strip i ja té a punt els 10 episodis que formaran la primera temporada de The newsroom [La redacció], una sèrie que tindrà com a escenari una cadena de 24 hores de notícies.

Especialista a explicar el que passa entre bastidors en grans institucions, Sorkin va visitar diverses cadenes americanes per documentar-se i fer The newsroom tan realista com fos possible. La sèrie porta, a més, el seu segell com a guionista: diàlegs trepidants, que s'encavalquen els uns amb els altres, en un estil que l'emparenta amb el cinema clàssic americà dels anys 30 i 40. Afers seriosos, tractats amb exhaustivitat tècnica, però també amb dosis d'humor sovint camuflat sota una dicció seriosa.

Jeff Daniels encapçala aquest projecte, que s'estrenarà als Estats Units el 24 de juny del 2012. El seu personatge és Will McAvoy, el presentador de l'informatiu nocturn a la cadena fictícia ACN, que es troba amb tot un equip nou de treball, ja que el seu excompany ha muntat un nou programa i s'ha endut tots els col·laboradors.

Emily Mortimer, Alison Pill, Dev Patel, John Gallager Jr., Olivia Munn, Thomas Sadoski i Sam Waterston completen el repartiment. I Jane Fonda hi farà algunes aparicions recurrents com a directora general de la companyia propietària de l'ACN.

A través de la lent de l'idealisme

Sorkin va començar a treballar en aquesta sèrie l'any 2009, al mateix temps que desenvolupava el guió per al film La xarxa social (el film de David Fincher sobre Facebook i el seu creador). Tal com passava a The West Wing , en què els conflictes polítics s'acabaven resolent sempre amb unes integritats personals més escasses de trobar a la realitat, el lema fet públic per la sèrie també avança que hi haurà una certa idealització: "Junts es van embarcar en una quixotesca missió patriòtica per explicar bé les notícies davant els obstacles interposats per les grans empreses i les seves contradiccions personals".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT