Publicitat
Publicitat

Atresmedia adaptarà ‘Gogglebox’, el format per conèixer l’audiència

El grup Atresmedia Televisión ha anunciat que prepara l’adaptació espanyola del format de la cadena Channel 4 Gogglebox, un programa d’entreteniment original del Regne Unit i que ja s’ha estrenat als Estats Units, el Canadà, França, Bèlgica, Holanda, Dinamarca i Noruega amb molt èxit entre l’audiència. Gogglebox parteix de la premissa que cada nit milions d’espectadors s’asseuen davant del televisor. L’objectiu de l’experiment és conèixer de primera mà les reaccions que provoquen en una audiència seleccionada diferents programes que mira durant la setmana anterior a l’emissió de l’espai. En aquest programa, un grup seleccionat d’espectadors comenten i critiquen, des de casa seva, la mateixa llista de programes: des de culebrons fins a sèries dramàtiques passant per formats d’entreteniment.

En la versió britànica, el programa està narrat per Caroline Aherne, que serveix de fil conductor per anar introduint programes i comentaris dels espectadors. En aquesta innovadora proposta televisiva no hi ha plató ni presentador. La gravació de la participació dels espectadors es duu a terme mitjançant dues petites càmeres instal·lades a les llars dels participants que s’activen per un control remot que coordina un equip del programa.

Pel seu format original, Gogglebox ha aconseguit el premi Rose d’Or a la categoria reality and factual entertainment. La decisió es va donar a conèixer a la gala de la 53a edició celebrada a Berlín el 17 de setembre. A més, també va ser guardonat amb un premi Bafta en l’edició dels guardons d’aquest any. El programa s’emet a la britànica Channel 4 des del 7 de març del 2013.

Més continguts de