Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Consultes a la Campanario

Té interès per a la ciutadania un judici per frau a la Seguretat Social? Tant com per ser una de les notícies més destacades dels informatius de la setmana? Per descomptat. Perquè no li parlo d'un judici normal, no, sinó del judici del segle, en què una de les acusades és la dona de Jesulín de Ubrique, la senyora María José Campanario.

Dilluns va ser un dia gloriós a Telecinco, que va obrir l'informatiu del vespre amb aquesta notícia fo-na-men-tal per a la vida. Problema: només hi van dedicar 4 minuts i 20 segons, un espai que a mi se'm va fer molt curt, la veritat. I vostè em dirà: "Home, és que Telecinco és la cort on han engreixat l'animal mediàtic que envolta aquesta família i tot el que penja. És normal que quan hi ha matança vulguin pillar tall". I té raó. Tothom té dret a crear els seus propis monstres. Però, i els informatius de la resta de cadenes, què? Van apuntar-s'hi? A Cuatro, la nova cadena germana de Telecinco, Campanario va ser el tercer titular i en total van donar-li 3 minuts i 30 segons. També va ser tercer titular a La Sexta, però mantenint aquella distància de dir "en parlem, però per assenyalar el circ". Durant els 3 minuts i 58 segons que van dedicar a la notícia, vam sentir expressions com "era la imatge que buscaven els mitjans" o "tremend espectacle mediàtic". Mentrestant, Antena 3 la baixava al cinquè titular amb 4 minuts i 25 segons d'informació. "I La 1, què? Què va fer la cadena pública espanyola?", es pregunta ara vostè. Doncs va ser el vuitè titular d'un total de deu i va oferir-nos un temps total de 2.20. És molt o poc? Depèn.

Comprovem, per exemple, l'espai dedicat diumenge a les consultes? Antena 3, 1.03. Telecinco, 34 segons. Esclar, també hi havia eleccions a l'Acadèmia del Cinema Espanyol i Antena 3 va reservar-hi 3.17, i Telecinco, 2.35. Ah, per cert... a Telecinco, les eleccions al Perú van tenir un minut i mig, 61 segons més que el temps dedicat a les consultes. Naturalment.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT