Publicitat
Publicitat

INTERNET

La pàgina rep 1.135.000 navegadors únics al maig i registra un augment dels consums Premium

L'Ara.cat bat un nou rècord d'audiència

L'Ara.cat consolida el seu lideratge entre els diaris digitals en català. Al maig va tornar a ser primer en navegadors únics, visites, pàgines vistes i temps d'estada, segons l'OJD.

L'Ara.cat va congregar al maig 1.135.000 navegadors únics, una fita que mai no havia assolit un diari digital en català. La versió digital de l'ARA es va estrenar sent líder a la xarxa en aquesta llengua. Des de llavors, no només ha mantingut la primera plaça, sinó que ha anat guanyant distància respecte dels seus competidors. Segons ha certificat l'Oficina de Justificació de la Difusió (OJD), els resultats del maig són més del doble respecte del segon diari classificat ( El Punt Avui , amb 519.030 navegadors únics). El rànquing de digitals en català es completa amb el portal de notícies del 3/24 (513.227 navegadors únics durant el maig), Vilaweb (499.365) i Nació Digital (429.723).

Gran adhesió dels lectors

L'ARA té, a més, els millors registres del sector en pàgines vistes (14,3 milions al maig, un 75,8% més que un any enrere) i visites (3,8 milions, puja un 42,2% en un any). També és el que té un temps d'estada en pàgina més llarg: 13 minuts i 22 segons de mitjana, un 61% més que el maig del 2011. Aquesta última dada és una de les més rellevants per als planificadors publicitaris, ja que demostra una adhesió profunda del lector al mitjà.

La vinculació del diari amb els seus lectors també es fa palesa amb la presència de l'ARA a les xarxes socials, on també és líder entre els mitjans en català. Així, el compte general de Twitter (@diariara) té més de 71.000 seguidors, i més de 58.000 internautes s'han declarat fans de la pàgina a Facebook.

Una de les tendències de l'últim any és l'enlairament de la secció Premium, que inclou els continguts del diari imprès, més alguns d'exclusius. Les subscripcions digitals a aquesta àrea han pujat fins a les 2.540, quan un any enrere eren 970. Diàriament, 3.300 lectors es baixen l'edició impresa de l'ARA en format PDF: 2.200 ho fan a l'iPad i 1.170 a través de la web (aquesta xifra inclou subscriptors i compres de números solts).

L'Ara.cat té una secció en què els lectors de l'edició digital expliquen per què trien aquest format. Alguns, com la Marga Martínez, en destaquen la comoditat de lectura a l'iPad i la facilitat per compartir les notícies amb amics. A Joan Galí li agrada com queda la qualitat de les fotografies en pantalla. I per a Sergi Sinyol, cofundador d'una empresa TIC, el millor és poder tafanejar l'edició de l'endemà ja al vespre.

En l'últim any també s'ha doblat pràcticament el nombre d'usuaris registrats a la web i ara ja són 82.000 lectors els que s'hi han donat d'alta. El registre és gratuït i permet comentar notícies o llegir de franc dos continguts Premium al dia.

Puja el consum als mòbils

Un altre fenomen que detecten les estadístiques és l'augment imparable dels consums mediàtics als mòbils. L'ARA ha apostat des del seu naixement per aquest canal i, si fa un any el percentatge de lectures de la web que provenia dels mòbils era del 9,75%, ara s'ha doblat i la xifra s'enfila fins al 20%.

També es pot veure aquesta tendència analitzant les descàrregues de l' app per a smartphones . En el cas dels iPhone, s'ha passat de 9.800 a 19.200 descàrregues, mentre que, a la plataforma d'Android, el salt ha estat dels 4.600 als 17.300 usuaris que s'han baixat l'aplicatiu.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT