Publicitat
Publicitat

AUDIÈNCIES

L'edició digital del diari registra 1.045.845 usuaris únics al gener

L'Ara.cat torna a batre rècords

L'audiència certificada d'usuaris de l'Ara.cat al gener suposa un nou rècords per al diari. És la primera vegada que les dades s'inclouen en un rànquing d'audiències unificat.

L'ARA ha tornat a marcar un nou rècord a la internet en català. El nombre d'usuaris únics obtinguts al gener -i certificats per l'OJD/Nielsen-, 1.045.845, suposa la xifra més alta aconseguida mai per un diari digital en aquesta llengua. L'ARA bat, per tant, el seu propi rècord, aconseguit al novembre, amb 1.025.370 navegadors. Es tractava de la primera vegada que un diari online en català superava la barrera psicològica del milió d'usuaris únics mensuals.

L'Ara.cat també és líder en visites (3,2 milions), pàgines vistes (11,8 milions) i durada mitjana de la visita (10 minuts i 26 segons) i creix respecte del mes anterior en tots aquests indicadors. En segona posició del rànquing hi ha El Punt Avui (543.407 usuaris únics), seguit de Vilaweb (467.843), 3/24 (455.582) i Nació Digital (368.925). En total, a Catalunya hi ha 10 diaris online que queden per sobre dels 100.000 navegadors únics mensuals.

Ahir es van presentar oficialment aquestes dades, en el marc d'un projecte que aplega totes les audiències digitals dels mitjans en català. D'aquesta iniciativa, liderada per les diferents associacions de premsa (ACPG, ACPC i APPEC: gratuïts, comarcals i revistes, respectivament) se n'han encarregat Nielsen i OJD.

El secretari general de l'ACPG, Josep Ritort, va destacar que el rànquing servirà per posar en relleu que més enllà dels mitjans generalistes també existeix una plèiade de diaris digitals que són referents en els seus àmbits geogràfics o temàtics.

A més els impulsors de la iniciativa van assegurar que a partir del 10 de març podran oferir dades segmentades per llengua de mitjans online bilingües, com El Periódico o l'E-notícies.

La jornada va estar presidida per Francesc Homs, secretari general de la Presidència: "Els mitjans digitals són la millor garantia del pluralisme. És la premsa que té més futur, i de fet també té ja un gran present", va declarar.

Aquest primer informe actualitza les dades de l'Idescat, que mostren la penetració d'internet a les llars catalanes. Al país es connecta a la xarxa entre un 63% i un 74% de la població. Les comarques amb més ràtio de connexió són les de l'àrea metropolitana de Barcelona i també el Tarragonès, el Baix Camp, l'Alt Penedès i el Maresme. A la cua hi ha Osona, el Pallars Jussà, la Terra Alta i el Priorat: totes quatre estan per sota del 65%.

La batalla per la medició única

L'elaboració d'aquest rànquing unificat suposa un capítol més en l'enfrontament que tenen les dues principals empreses certificadores del sector: OJD i Nielsen d'una banda i ComScore de l'altra.

Amb la recent adjudicació a ComScore del mesurament oficial d'audiències a escala estatal, ara OJD i Nielsen busquen fer-se referents en el mercat català. A favor de la seva proposta hi ha la metodologia: utilitzen un sistema basat a instal·lar un marcador en cada pàgina web que es vol mesurar i, per tant, es detecta cada visita, per petit que sigui el mitjà.

En canvi, ComScore parteix d'un sistema mixt en què una part de les dades l'aporten uns audímetres com els que s'usen a la televisió -és a dir, s'instal·len uns dispositius als ordinadors d'una mostra d'usuaris- de manera que es poden conèixer molt bé els hàbits de consum. El sistema no és tan òptim per a audiències petites (que, d'altra banda, tenen més difícil rendibilitzar la seva audiència amb la publicitat).

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT