Publicitat
Publicitat

Què és un PC?

Quan parlem d'ordinadors personals, el primer que encara ve al cap són unes caixes grises o negres de sobretaula, amb monitor, teclat i ratolí separats. Potser algú ja pensa en portàtils, que contenen tots els elements en una sol equip amb bateria. En aquests àmbits, la segmentació de mercat es redueix a separar els equips amb Windows dels Mac d'Apple, i comprovar que les vendes totals del 2011 es mantenen gairebé planes respecte al 2010, amb 350 milions d'unitats venudes majoritàriament per HP, Lenovo, Acer, Dell i Apple, per aquest ordre, i sense que cap superi el 15% del total.

Però ara que arriben els autèntics resums tecnològics de l'any, elaborats per les consultores a partir dels resultats trimestrals dels grans fabricants, el panorama canvia del tot. Aquests informes ja eren una mica com els electorals, que afavoreixen tothom segons com es mirin: pot ser molt diferent comptar les unitats que s'han fabricat d'un producte o les que s'han venut a clients finals. Ara, a més, cal plantejar-se quins dispositius inclou el concepte ordinador . Per exemple els tablets : sempre s'havia dit que eren una categoria diferent, però la coincidència entre el declivi dels PC Wintel i l'èxit de l'iPad fa pensar que molts compradors ja opten per un tablet en comptes d'un portàtil. Si als 5 milions de Macs de sobretaula i 12 milions de portàtils que haurà venut Apple el 2011 hi afegim els iPads, l'empresa de la poma se situa com a primer fabricant mundial d'ordinadors personals, amb un 22% del mercat.

I això sense comptar els smartphones , que són ordinadors de butxaca. En aquest cas, les xifres es disparen: cadascun dels 20 primers dies de desembre es van vendre al món un milió i mig de smartphones Android i iPhone, i només el dia de Nadal se'n van activar 6,8 milions. Els desenvolupadors d'aplicacions i els proveïdors d'informació han d'atendre ara un parc molt més ampli, però també molt més divers.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT