Publicitat
Publicitat

MOVIMENTS EN EL SECTOR

La SER, COMRàdio i Ona FM tenen plantejades reestructuracions

Sacsejada laboral a la ràdio

La crisi dels mitjans també abraça el sector radiofònic, que té tres fronts oberts aquests dies. La SER, COMRàdio i Ona FM estan en procés d'aprimament per fer front a la caiguda d'ingressos.

La destrucció de llocs de treball en el sector dels mitjans ha posat el focus els últims dies en el sector de la ràdio. Dimarts, la SER anunciava un ERO que afectarà 200 professionals, mentre que COMRàdio estudia aquests dies un pla de reestructuració que es podria saldar amb la reducció de la plantilla en un terç. A més, Ona FM ha avançat la temporada d'estiu i ha acomiadat sis periodistes, que ja no tornaran al setembre.

La SER: dos ERO en dos anys

La caiguda publicitària és el motiu que esgrimeix Prisa per suprimir 200 llocs de treball de la seva divisió radiofònica a l'Estat. L'any passat ja es van suprimir 183 places a la SER i d'aquella operació se'n va derivar un compromís de no aplicar més retallades fins a l'abril del 2013. "Encara no s'ha definit un calendari", reconeixen fonts de l'empresa a l'ARA. "Tot està sobre la taula i ara començarem a negociar amb els treballadors, després d'haver-los informat". El pla preveu, a més, una reducció mitjana del 10% dels salaris (més pronunciada en els casos de directius). Ara mateix a la SER hi treballen 1.440 persones.

COMRàdio: reformulació i fusió

El debat sobre el futur dels mitjans de la Diputació de Barcelona -fonamentalment, COMRàdio i la Xarxa de Televisions Locals (XAL)- s'ha intensificat enguany. Entre les opcions explorades hi havia la fusió amb l'Agència Catalana de Notícies (ACN), però l'operació ha entrat en via morta. L'empresa elabora ara un pla que busca la sostenibilitat del projecte a partir de la fusió de tots els mitjans (divisió audiovisual, radiofònica i el diari digital La Malla) en una sola redacció multimèdia, amb una única seu. En el procés, segons aquest pla, la plantilla s'aprimaria en un terç dels 250 professionals que ara hi treballen. La COM ha traslladat el document a la Diputació, que l'avaluarà i, després d'introduir-hi les modificacions que estimi oportunes, el sotmetrà a la votació del ple.

El comitè d'empresa ha reaccionat demanant la dimissió del gerent de COMRàdio, Fèlix Ortega, i criticant el model plantejat: "Els diners públics que aporta la Diputació de Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona i la Mancomunitat de Municipis no poden fomentar la precarietat laboral ni servir per enriquir els interessos privats per la via de la contractació externa".

Ona FM: fi abrupta de temporada

L'emissora va acabar precipitadament la temporada el 31 de maig i va avançar la programació d'estiu, que inclou la supressió dels programes d'emissió diària: Fan zone , La graderia 2 i Ona Sport . Es van fer sis acomiadaments. "Seguim apostant per mantenir la marca Ona FM -explicava a aquest diari el director de Ràdio Barcelona, Javier Mérida- però és evident que no ho podem fer seguint el model d'aquests anys. La crisi també ens afecta, a nosaltres, hem deixat de rebre una subvenció i hi ha un desfasament entre ingressos i despeses que hem de solucionar".

Mérida confirma que al setembre no es repescaran aquests programes. L'emissora compta actualment amb tretze treballadors en plantilla i un nombre semblant de col·laboradors. Ona FM és el nom amb què ha operat Ona Catalana des que va ser comprada per Prisa l'any 2005.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT