Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

'The Daily', una bona inversió

Murdoch ha invertit 22 milions d'euros (M€) en el llançament de The Daily , primer diari natiu i exclusiu per a l'iPad, l'estrella dels gadgets . Va sortir ahir al preu de 72 cèntims setmanals -una setmana de l'ARA són 10 euros- i es descarrega sol de l'iTunes Store cada migdia. Hi treballen cent periodistes, alguns ben reputats. Naturalment, l'aristocràcia digital ha bescantat la iniciativa. Li retreuen que el seu contingut ja es pot llegir de franc a internet i que és poc "social".

Vejam. Segons els analistes de Forrester, el 2015 funcionaran 82 milions d'iPads als EUA. És mercat. I fent números grossos i descomptat el 30% per subscripció que Apple s'emporta, The Daily ha d'ingressar entre 6 i 8 M€ de publicitat l'any i 7,5 M€ en subscripcions (200.000 abonats) per atènyer el punt d'equilibri en tres anys. En el llançament de l'últim diari de paper a Espanya es van gastar uns 70 M€. Què son, doncs, 22 M€ a The Daily ? Son la mínima inversió en R+D que un megagrup gasta per adquirir coneixement i experiència -que encara ningú no té- en el negoci de les notícies a l'era digital. Per a Murdoch, que va pagar 4.100 M€ per The Wall Street Journal , son peanuts .

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT