Publicitat
Publicitat

Un disc per arribar al cor

El CD de La Marató es vendrà amb els diaris el dia 30 i per primer cop serà també a iTunes

L’únic disc del món capaç de vendre 200.000 unitats en un sol dia ja té una nova edició a punt. El 30 de novembre es posarà a la venda el disc de La Marató, que com cada any es distribuirà conjuntament amb els diaris editats a Catalunya -entre els quals l’ARA- i amb la revista Enderrock, per un preu de 10 euros. Però a més, com a novetat, aquest any el disc es podrà adquirir també en suport digital des de qualsevol lloc del món a través d’iTunes, per 9,99 euros a partir del mateix dia 30. Des d’aquesta plataforma es podran aconseguir també totes les edicions anteriors dels discos de La Marató, en aquest cas per 4,99 euros. El llançament serà també el 30 de novembre, però ja es pot reservar.

En aquesta edició, la desena, el disc inclou 19 temes. D’aquests, tres són originals en català i la resta s’han adaptat a aquesta llengua, en 14 ocasions per primera vegada. Intèrprets com la italiana Laura Pausini, la romanesa Alexandra Stan, la canària Rosana o el gallec Ivan Ferreiro canten per primer cop en català per a aquest àlbum, en què també participen Andrea Motis, Pau Riba, Joan Dausà, Projecte Mut, Andreu Rifé, Els Pets, Obeses, Toni Xuclà i fins a un total de 30 artistes. També hi són l’Orquestra Simfònica del Vallès, l’Orquestra i el Cor del Liceu, i els alumnes de l’Escola de Música - Centre de les Arts de l’Hospitalet de Llobregat.

“És un orgull molt gran, com a compositor i com a català, poder formar part d’aquest projecte. Estic molt orgullós de moltes coses que passen a Catalunya, però si d’alguna estic especialment orgullós, és de La Marató”, deia Antonio Orozco, un altre dels músics que ha col·laborat en el disc, que ahir, en la presentació del CD, va parlar en nom de tots els artistes. “Que siguem capaços de posar-nos d’acord per fer una cosa junts... Per mi La Marató és el més semblant a un miracle”, va afegir Orozco.

La Marató de TV3 d’enguany, que presentaran Mònica Terribas i Quim Masferrer i que se celebrarà el 14 de desembre, estarà centrada en les malalties del cor. En aquest sentit, el director del disc, Àngel Lacalle, va destacar que “les tres paraules que més s’han utilitat en la història de la música són amor, vida i cor ”, i va assenyalar que el CD s’ha construït sobre “tres potes”. La primera és “el cor”, és a dir, les lletres de les cançons, “que parlen de dolor i de drama, però també d’amor i d’esperança”. La segona és “el sentiment” que hi aporten “dotze gèneres musicals diferents”, i la tercera “la solidaritat dels artistes”.

Lacalle també va explicar el motiu pel qual, a diferència dels anys anteriors, el disc no es tanca amb la sintonia de La Marató, sinó amb una versió instrumental de Stayin’ alive : “Els seus compassos marquen el ritme que ha de seguir un reanimador per fer un massatge cardíac”.

Des que es va publicar per primera vegada, l’any 2005, el disc de La Marató ha venut 1.265.000 còpies -enguany se n’han editat 215.000- que han permès recaptar gairebé cinc milions d’euros per a projectes de recerca biomèdica. De fet, els tres últims anys ha sigut el disc més venut al món en un sol dia i el més venut a Espanya en tot l’any. “És un fenomen únic al món, una fita extraordinària”, resumeix el director de TV3, Eugeni Sallent.

El llibre de La Marató ja és a la venda

Des d’ahir ja es pot trobar a les llibreries i a la botiga digital de TV3 la setena edició del llibre de La Marató, un altre projecte ja clàssic que permet recaptar diners per al programa solidari. Editat per Rosa dels Vents, el llibre inclou obres de 18 autors, entre escriptors i il·lustradors. Maruja Torres, Rosa Regàs, Enric Calpena, Vicenç Pagès Jordà, Jordi Llavina, Elsa Punset o Patrícia Gabancho signen alguns dels relats que formen el volum, de 140 pàgines, i que s’acompanyen dels dibuixos de Jordi Labanda, Conrad Roset, Paula Bonet o Eva Armisén. Entre els textos, n’hi ha un, signat per Gaspar Hernàndez, que s’inspira, precisament, en una dona que va explicar el seu cas a La Marató del 2007, centrada també en les malalties del cor. El llibre es ven a 10 euros i es pot trobar també a diverses plataformes digitals i a iTunes.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT