Mèdia 24/11/2014

Els empenyoraments arriben al ‘prime time’ de La Sexta

Regateig, estratègies i històries personals centren el ‘docu reality’

Joan Callarissa
3 min

BarcelonaLa Sexta estrena avui a les 22.30 hores un format que molts espectadors creuran que han vist abans en algun canal temàtic de la TDT, com per exemple Xplora, que ha emès abans Empeños a lo bestia i La casa de los empeños. Tot i això, Atresmedia torna avui a insistir en aquesta temàtica de la qual tant de suc ha tret amb un nou format en el prime time del seu segon canal. Los reyes del empeño és un altre format que se submergeix en el món de la compravenda d’objectes usats a través de dues cases d’empenyoraments, una situada a Madrid i l’altra al País Valencià. És a dir, Atresmedia s’ha cregut tant el format i la temàtica que s’ha llançat a adaptar-lo i a fer-ne una versió espanyola, i no simplement reproduir les versions nord-americanes doblades al castellà.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Segons explica el grup mediàtic, els seus protagonistes “coneixen tots els secrets de la professió, són els estrategs més hàbils del sector i no se’ls resisteix ni una sola negociació”. Així, la desconfiança, la tensió i l’estratègia són les claus d’un programa en el qual els objectes són només el començament de les històries humanes que s’hi expliquen.

A més, el format s’endinsa en un món que no és gaire conegut pel gran públic però que té les seves pròpies regles i els seus codis d’honor. Per exemple, en el format es pot veure que el valor de les coses no és sempre el més important, ja que és habitual veure que el que acaba tenint més rellevància és ser el millor negociador, encara que sigui per comprar una cosa molt barata. El programa es construeix a través de dues cases d’empenyorament -situades a centenars de quilòmetres de distància entre si-, i se submergeix en un món en què la tensió i el regateig estan a l’ordre del dia.

Dos mons oposats, un negoci

Pawn Shop és l’exclusiu establiment de Madrid, i està situat en una de les zones més luxoses de la capital espanyola. Amb aquesta posada en escena tenen molt clar el seu objectiu: la classe alta. No Lo Tire, en canvi, es dedica des de fa més de vint anys al negoci de segona mà en un popular barri de la ciutat costanera d’Alacant. Tot i que és un negociant nat, el seu amo s’ha guanyat la confiança dels clients mostrant-se pròxim i comprensiu. Són dos mons oposats que tenen un punt de trobada: no mostrar mai gaire interès per cap objecte.

Les botes signades de Messi amb què l’argentí va marcar un històric gol el 2007, una rèplica perfecta del Cotxe Fantàstic -que està valorada en 40.000 euros- i un suposat quadre d’un reconegut pintor -que donarà molt de joc- són alguns dels objectes dels quals els seus propietaris es volen desprendre i que centraran alguns dels capítols d’aquest nou docu reality de La Sexta.

Aquest tipus de formats han tingut un cert èxit en els canals temàtics de la TDT d’Atresmedia. No obstant, aquest és el primer cop que el grup es llança a la producció pròpia. En països com els EUA són formats de molt èxit. De fet, el programa Empeños a lo bestia - Hardcore Pawn en el format original- ja fa set temporades que s’emet a través de TruTV i també a través de TNT.

stats