Publicitat
Publicitat

EFEMÈRIDE

El concurs degà de la televisió emetrà especials fins a l'1 de març

'Saber y ganar' reuneix els seus magnífics pel 15è aniversari

Amb quinze anys a La 2, Saber y ganarés el concurs que ha durat més de la televisió espanyola. Tot un rècord que celebra fins a l'1 de març amb els magnífics: els participants més destacats de la seva història.

El 1997 Jordi Hurtado va rebre una trucada de TVE: el sondejaven per presentar un concurs cultural per a les sobretaules de La 2. Al darrere del projecte hi havia Sergi Schaaff, amb qui ja havia treballat al concurs de La 1 Si lo sé no vengo . No s'ho va pensar: els programes de Schaaff sempre han sigut per a ell una garantia.

El 17 de febrer d'aquell any van començar les emissions de Saber y ganar . En la primera etapa, totes les emissions esportives imaginables el feien caure de la graella. "Quan no era el tenis, arribava la Vueltaa Espanya i ens havíem d'acomiadar de l'audiència durant quatre setmanes: només ens faltaven les bales", ironitza Hurtado. Els responsables de l'espai destaquen com a "mèrit extraordinari" guanyar-se la fidelitat dels espectadors. Durant el seu primer any, Saber y ganar va registrar una audiència mitjana d'un 13,5% de share a Espanya i un 9,5% a Catalunya. Sempre ha superat amb escreix els resultats globals de La 2 -8,9% a Espanya i 6,6% a Catalunya, aquell 1997-, però des de fa vuit anys és el programa líder del canal, esports a banda. El 2011 va tenir una mitjana d'un 9,6% de share , un 8,9% a Catalunya.

Hurtado assegura no avorrir-se de ser l'etern presentador de S aber y ganar : és més, se sent un "privilegiat" perquè obté un bon resultat fent un producte en què creu. És la cara indissociable del concurs degà de la televisió espanyola, en un context en què la fragmentació de les audiències no juga a favor de la longevitat dels espais. I no es planteja altres plans, per ara.

Divendres passat, Saber y ganar va començar a emetre una sèrie de programes especials, que duraran fins a l'1 de març, amb els quinze magnífics , és a dir, els concursants més destacats de la seva història. Aquell primer dia va obtenir un 11,5% de share , 1.615.000 espectadors, un 12,2% (249.000) en el cas de Catalunya. L'audiència els continua fent confiança, destaca Hurtado: "La gent ens busca, vol veure el programa i fa l'esforç de recordar-lo". Quinze anys després.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT