Publicitat
Publicitat

EL FINAL DE LES VACANCES A LA TELEVISIÓ

Els concursos '¡Ahora caigo!' i 'Uno para ganar', els principals encerts

Les graelles d'estiu s'acomiaden amb més decepcions que alegries

La majoria de programes de televisió estrenats durant l'estiu no han rebut el suport esperat per part de l'audiència. Són pocs els que van debutar amb bones xifres i les han aconseguit mantenir.

Enguany, el nombre de programes que han nascut o reaparegut entre l'última setmana de juny i l'última d'agost ha estat elevat -més de 30 als canals principals-, però l'índex d'encerts ha quedat per sota del que s'esperava. Cuatro és qui més ha revolucionat la graella, amb 11 estrenes, i també qui s'ha endut les decepcions més importants. Al conjunt de l'Estat, va tancar el juliol amb un 6,1% de share i l'agost amb un 5,9%, molt lluny del 7,7% i el 7,2% del juliol i l'agost del 2010.

A aquests mals resultats hi ha contribuït la poca acceptació dels espais amb què va omplir la tarda: No le digas a mamá que trabajo en la tele , que s'ha acomiadat amb un 3,2% de quota mitjana, i ¿ Qué quieres que te diga? , que només es va mantenir en antena tres setmanes. Mójate tampoc ha convençut (2,5%), i La escalera i Un restaurante en mi salón han baixat progressivament, tot i que ja partien de xifres ja discretes. Fins i tot un clàssic dels estius com Ola, ola s'ha quedat en un 6% de share , menys de la meitat que fa dos anys.

El triomf dels concursos

En canvi, Cuatro l'ha encertat amb les sèries estrangeres - Ladrón de guante blanco , The defenders i Mentes criminales: conducta sospechosa , que han superat el 7%- i, sobretot, amb el concurs Uno para ganar , que ha arribat al setembre fregant el 10% i amb números per mantenir-se a la graella. De fet, els concursos han estat els principals triomfadors de l'estiu: ¡Ahora caigo! , que Antena 3 va estrenar el 6 de juliol, ha tingut un 14,4% de quota mitjana i més de dos milions d'espectadors a l'Estat. Unes xifres encara més altes en la versió diària del format, que es va posar en marxa el 22 d'agost en veure els bons resultats de la setmanal.

La ficció pròpia no enganxa

Però aquest és gairebé l'únic encert d'Antena 3 aquest estiu. La sèrie Marchlands , que va debutar el 24 d'agost amb un 12,6% de quota, va caure fins al 10,3% en la segona emissió. També era ambiciós Mi gran boda gitana , però després d'un bon inici ara té una mitjana del 9%. Camelot i Comer, beber, amar han convençut poc, i dues grans apostes com la importació d' El evento i la conversió en reality d' El barco han acabat relegades a Nova i Nitro.

També tanca l'estiu amb mal regust de boca Telecinco, que tot i seguir com la cadena més vista a Espanya ha caigut prop d'un punt i mig, fins al 14,3%, durant l'agost. La cadena va estrenar a finals de juliol el que havia de ser un dels èxits de l'any, Punta escarlata , però el seu 12,5% no ha satisfet les expectatives. Tampoc no ho ha fet Palomitas , que, després de fracassar a la primavera, en aquesta segona oportunitat no ha passat del 8,9% de share . Telecinco també ho ha intentat amb la sèrie El cuerpo del delito , que s'emetia just abans de CSI i ha obtingut pitjors registres que aquesta sèrie de ficció. I tampoc no ha funcionat l'aposta de situar noves edicions de Pasapalabra al prime time : no han arribat al 12% de quota, mentre que les emissions habituals de la tarda ronden el 17%.

Igual que Telecinco, La 1 ho ha provat amb una altra ficció de producció pròpia, Plaza de España , però, tot i que ha obtingut resultats força elevats i per sobre de la mitjana de la cadena -13,6% al juliol, 13,2% a l'agost-, l'audiència se n'ha anat cansant. El primer dia, la sèrie ambientada a la Guerra Civil va superar el 20% de share , però des de llavors s'ha situat sempre per sota del 15%. Los Tudor , l'altra gran aposta de la televisió pública per al prime time estiuenc, es va acomiadar amb un 11,4% de quota.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT