Publicitat
Publicitat

INFORME DEL CONSELL DE L'AUDIOVISUAL

Les televisions, més curoses amb la violència masclista

Els experts ja porten la veu cantant en les informacions relatives a violència masclista. És una de les principals conclusions de l'informe elaborat pel CAC al voltant del tema i que compara les dades amb les que va obtenir en anteriors edicions de l'estudi, els anys 2002, 2004 i 2007. En aquelles ocasions, terceres persones -habitualment testimonis anònims i veïns- i polítics d'àmbit estatal eren els col·lectius que més minutatge obtenien de les televisions.

Una altra dada que demostra l'augment de la sensibilitat de les televisions amb l'assumpte és el fet que en les notícies de violència masclista només un 39,5% del temps informatiu es dedica a les agressions en si, mentre que la resta se centra més en debat social i les polítiques de prevenció. A tall comparatiu, en les notícies generals sobre violència en l'àmbit familiar fins al 96,9% del temps s'atorga als detalls del succés.

L'única nota negativa és un augment de l'espectacularització de les imatges respecte al 2007. "Moltes notícies utilitzen primers plans, zooms i altres recursos equivalents", assenyala l'informe.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT