Mèdia 21/11/2014

El túning ‘vintage’ arriba a Discovery de la mà d’El Terrat

‘House of cars’ mostrarà a partir del 23 de novembre com es reparen cotxes

Joan Callarissa
3 min

BarcelonaEncara que pel seu nom no ho sembli, House of cars és un format fet a Espanya i que no va sobre política, com sí que ho feia la sèrie de la qual emula el nom, la nord-americana House of cards. Aquesta producció d’El Terrat per a la cadena Discovery Max és un format centrat en el reciclatge de cotxes antics que té la població burgalesa de Quintanar de la Sierra com a centre d’operacions.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Tot i que els cotxes són la clau del desenvolupament argumental del programa, House of cars -com ja feien altres formats de túning com MTV tuning ( Pimp my ride en la versió nord-americana)- acompanya la restauració d’atrotinats vehicles antics d’històries personals de tot tipus. “Al portaequipatge de cada cotxe que entrarà al taller del José Vicente, l’amo del garatge M&M Clásicos, s’hi amaguen emocionants històries personals que guiaran cada procés de restauració”, explica El Terrat sobre aquesta producció.

D’aquesta manera, estètica i emocions es barrejaran en aquest format, i la cadena en obert de la TDT de Discovery Communications ja n’ha situat la data d’estrena el 23 de novembre. Així, amants dels cotxes de col·leccionista passaran per aquest garatge mecànic per tornar la lluentor als seus estimats cotxes, que sortiran impecables d’aquest poblet de menys de 2.000 habitants de Castella i Lleó.

La productora d’Andreu Buenafuente cedirà el protagonisme a José Vicente Díez, cap del taller i del grup de mecànics que l’ajuden. Díez explica que va marxar “a un poblet per viure tranquil” amb la seva família “i això ha sigut una cosa increïble”. Una frase que anticipa que el programa podria tenir una segona temporada si depengués del seu màxim protagonista, però que això només se sabrà si totes les parts es tornen a posar d’acord i, sobretot, si l’audiència d’aquest canal temàtic aplaudeix la proposta.

Entre els automòbils que s’hi podran veure hi ha cotxes més o menys clàssics però que en els quals l’expert grup de mecànics ha treballat molt. Cotxes espectaculars dels anys 50, 60, 70 i 80 seran els veritables protagonistes de la sèrie de no-ficció, que té en l’estètica més tòpicament dels EUA i del rock’n’roll un dels atractius que la podrien fer més exportable.

Fernando Jerez, director general de Discovery a Espanya i Portugal, explica a la web d’El Terrat: “Aquest projecte arriba per saldar un deute pendent amb un dels gèneres de més èxit de la cadena, que forma part del nostre ADN des de l’inici, amb sèries de gran èxit internacional com American Chopper [un format que mostra la construcció personalitzada de motos d’una empresa de Nova York]”. És a dir, aquest canal de no-ficció aposta pel motor per donar més teca a una audiència en bona part masculina.

House of cars, però, no és l’única aposta de la cadena sorgida d’una col·laboració amb una productora de l’Estat. Wild Frank, El Mago Pop i Yasuní, genocidio en la selva són produccions que Discovery ha produït aquí i ja ha emès. Estrenat el maig d’aquest any, Wild Frank mostra com Frank Cuesta corre per la selva amazònica descobrint la vida dels animals i les tribus indígenes amb què es troba. El Mago Pop, un format estrenat fa tot just un any, porta el mag Antonio Díaz al carrer, on sorprèn anònims i famosos. D’altra banda, Yasuní és un documental que intenta entendre per què dues tribus amazòniques es maten entre elles.

stats