Publicitat
Publicitat

Dígits i andròmines

10 utilitats poc conegudes de Twitter

En 140 caràcters ens podem comunicar, xafardejar i informar-nos. Però també podem fer altres coses, algunes poc conegudes.

Les aplicacions de Twitter van més enllà dels missatges públics, els DM, els RT i els hashtags . A la xarxa hi ha molts serveis que es nodreixen de tuits per gestionar millor la informació personal, fins i tot la vinculada al món real. A continuació us en suggereixo uns quants.

Registrar el consum de benzina

Si us doneu d'alta a My Mile Marker abans de marxar de la benzinera, podreu enviar un tuit a @mymm indicant el quilometratge, els litres que heu posat i el preu per litre, i podreu anar consultant el consum del vehicle en un gràfic a la pàgina web. També podeu fer servir el navegador web del mòbil. Un servei semblant és FuelFrog.

Combatre la 'infoxicació'

Per pocs usuaris que seguiu a Twitter, pot resultar impossible consultar tots els enllaços que us recomanen en els seus tuits. Summify tria, de tots, les cinc adreces que us poden interessar més i us les envia per correu electrònic, inicialment un cop al dia, amb la possibilitat de rebre més sovint el resum i d'incloure-hi enllaços de Facebook.

Arxivar els enllaços d'interès

A Packrati podeu connectar els vostres comptes de Twitter i del servei Delicious de marcadors socials. A partir d'aleshores, quan marcareu un tuit com a favorit tots els enllaços que conté s'afegiran automàticament al vostre arxiu de Delicious, etiquetats amb el nom de l'usuari que els va tuitejar i amb els hashtags que ell va fer servir.

Tuitejar en diferit

Si teniu moltes coses a dir però no voleu atabalar els vostres seguidors, és millor espaiar els tuits. També pot ser que us arribi la inspiració a una hora en què no us llegeix ningú. Amb CoTweet podeu programar els tuits perquè s'enviïn a la data i l'hora que es vol. Si el contingut és prou intemporal, també serveix per simular presència.

Esprémer els 140 espais

La majoria dels clients de Twitter ja escurcen automàticament els enllaços llargs per deixar més lloc als vostres comentaris, però si feu servir un compte de Bit.ly, també tindreu un arxiu de les adreces que heu tuitejat i sabreu quanta gent hi ha fet clic o els ha reenviat als seus seguidors.

Controlar el pes

El pes, o qualsevol altra magnitud. Twackit és un registre universal que funciona enviant un tuit públic a @twackit amb el valor (per exemple, 90,2 o 325) i un hashtag arbitrari que representi a quina magnitud correspon (posem #kg o #saldo, respectivament). A la web s'hi pot visualitzar en un gràfic i un calendari com ha evolucionat cada magnitud registrada.

Consultar l'opinió dels fidels

A TwtPoll hi podeu formular una pregunta ("Qui guanyarà les eleccions?") amb diverses respostes i enviar-la directament als vostres seguidors perquè votin. Els resultats es van recollint en una pàgina web i també es poden publicar en forma de tuits. A la mateixa web s'ofereixen les TwtSurveys, per fer enquestes amb diverses preguntes de resposta múltiple.

Convocar trobades presencials

Encara doneu valor al contacte personal? Voleu saber quina cara fan les persones que us llegeixen a Twitter? Voleu vendre'ls alguna cosa? Doncs convoqueu un tweetup ( Twitter meetup , trobada de tuitaires). A TwtVite indiqueu el títol, la data, l'hora, el lloc i l'aforament, i ells s'encarreguen de difondre'l entre els vostres seguidors i de rebre les confirmacions d'assistència.

Assabentar-vos de qui se'n va

Res és per sempre, i menys els seguidors. Les xarxes de contactes socials són dinàmiques, i s'amplien i es redueixen segons l'interès que desperta el que hi expliquem. Mr. Unfollowr us envia cada dia per correu electrònic una llista dels usuaris que han deixat de seguir-vos, per si voleu treure'n conclusions.

Marxar sense deixar rastre

Si @Buenafuente o @AlejandroSanz han amenaçat de fer-ho, nosaltres també podem. Si us canseu de Twitter i no teniu intenció de tornar-hi, Web 2.0 Suicide Machine automatitza el procés d'esborrar els tuits, els seguidors i els seguits, i el contingut del perfil, de manera que la nostra activitat desaparegui més bé del que ho faria si només ens donem de baixa.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT