Publicitat

LA LLAMBREGADA

Només interessa als periodistes?

Fa un parell de dies que els periodistes parlem molt de la composició del CAC (Consell de l'Audiovisual de Catalunya). Naturalment, a la resta de la humanitat no periodista, que és la majoria aclaparadora (per sort), el tema li llepa un peu. Concretament, el CAC per ell mateix li llepa el peu dret. La composició de l'organisme li llepa el peu esquerre. Ara bé, aquesta endogàmia a què tendim la xusma periodística no ens ha de fer perdre de vista el símptoma. Que al CAC, un organisme que segons diu en la seva descripció ha de "vetllar pel compliment de la normativa aplicable als prestadors de serveis de comunicació audiovisual, tant els públics com els privats", no hi hagi cap periodista seria com si al Consell General del Poder Judicial no hi hagués cap jutge ni advocat. La cosa és que el que allà seria inadmissible aquí ens ho empassem amb alegria. I és un senyal que aquesta professió en crisi total i sense futur, si vol resituar-se, haurà d'aprendre a existir totalment allunyada de la política. Serà difícil perquè la crisi encara t'obliga més a agenollar-te davant del poder a veure si pilles una subvenció i sobrevius, però pot ser un primer pas per recuperar la confiança dels nostres clients.

I la segona part de la qüestió és que, i tornem al que diu el CAC d'ell mateix, "és l'autoritat independent de regulació de la comunicació audiovisual de Catalunya". Independent? Però si tots els que hi són tenen carnet de partit!! El consol és que la invasió no és exclusiva d'aquest organisme. Els partits polítics es reparteixen entre ells qualsevol entitat legislativa, judicial o econòmica que tinguin a mà. Miri Bankia, el Tribunal Constitucional o Endesa... O miri on vulgui. I el més terrible és que la crisi que havia de canviar la manera de fer les coses l'ha canviat, sí, però per empitjorar-la. Bé, i més val deixar-ho aquí perquè estic esperant una subvenció i no fos cas que...

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

El + recomanat

PUBLICITAT