Publicitat
Publicitat

Òmnium obvia les diferències i vol “unitat estratègica”

Per encarar unes eleccions plebiscitàries, Mas aposta per una llista unitària sense sigles i Junqueras per una llista paraigua amb diferents sigles, i l’ANC prioritza una candidatura unitària i transversal, que “vagi més enllà” de CiU i ERC. Ahir Òmnium Cultural també va prendre posició. A través d’un comunicat, va esquivar mullar-se sobre la llista única i es va limitar a reclamar que partits i societat civil busquin la “unitat estratègica”. I en aquesta recerca d’un full de ruta compartit, l’entitat es va oferir com a mediadora perquè s’arribi a l’entesa. Aquest acord, que veuen “necessari i possible”, podria “prendre fórmules diverses” però, en qualsevol cas, hauria de culminar en la convocatòria d’unes eleccions plebiscitàries per donar un “missatge clar i inequívoc” a l’Estat i a la comunitat internacional. Per la presidenta d’Òmnium, la unitat és més a prop del que pot semblar. “És un luxe que els camins siguin molt similars”, va afirmar ahir a Catalunya Ràdio, des d’on va demanar explícitament obviar “els esculls” que separen els dos projectes i fixar-se “en el que hi ha en comú”. Si la proposta final és la llista unitària, Casals “no descarta” sumar-s’hi, segons va afirmar a la Cadena SER.

També va reclamar unitat la presidenta de l’ANC, Carme Forcadell, que va reivindicar els “punts en comú” que comparteixen els partits i la societat civil. Fonts de l’entitat van apuntar a l’ARA que veuen “punts positius” en els dos projectes: celebren “la claredat de Junqueras en demanar eleccions aviat” i aplaudeixen “la proposta de candidatura unitària de Mas”, tot i que emfatitzen que cal ampliar-la a més partits.

Per exemplificar l’entesa entre partits i entitats, Forcadell i la número dos d’ERC, Marta Rovira, van desmentir que discutissin en acabar el discurs de Junqueras. Unes imatges en què parlaven acaloradament havien suscitat tota mena de rumors.

Les urnes són la meta que tots persegueixen. L’interrogant és quina serà la fórmula per arribar-hi.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT