Publicitat
Publicitat

INFRAESTRUCTURES

Un centenar de conductors es neguen diàriament a pagar

Abertis insta la Generalitat a frenar la revolta dels peatges

Davant l'augment de conductors que es neguen a pagar els peatges -un centenar cada dia-, Abertis ha demanat al Govern que hi intervingui per aturar-ho. La concessionària diu que té dret a cobrar.

El director general d'Abertis, Josep Lluís Giménez, va instar ahir la Generalitat a actuar per aturar la campanya #novullpagar després que en els últims dies hagi augmentat fins a 100 la mitjana de conductors que diàriament es neguen a fer front a l'import del peatge. "El volum de gent que no vol pagar té prou envergadura perquè l'administració s'hi impliqui", va denunciar Giménez des de Girona. El director general d'Abertis va assegurar que pot entendre el desencís dels ciutadans i també va reconèixer que la xarxa d'autopistes de l'Estat està basada en un model "inharmònic" que ha creat "un greuge comparatiu" per a Catalunya.

Tot i així, va deixar clar que la concessionària té dret a cobrar. Per això va assegurar que Abertis continuarà agafant les matrícules de tots els conductors que es neguin a pagar i els denunciarà al Servei Català de Trànsit (SCT). "No volem entrar en conflicte amb els ciutadans, l'únic que farem és reclamar els nostres drets", va dir.

La campanya va iniciar-la un veí d'Anglès, Josep Casadellà, quan va penjar un vídeo a la pàgina YouTube en què comunicava a un treballador d'Abertis, el 29 de març passat, que es negava a pagar el peatge. Durant les setmanes següents una mitjana de seixanta persones van secundar diàriament la protesta i en els últims dies la xifra ja ha arribat al centenar. Tot apunta, però, que encara anirà a més, ja que el pròxim 1 de maig s'ha organitzat una campanya, que s'està difonent de manera molt activa per les xarxes socials, per no pagar els peatges a Catalunya.

Giménez també va explicar en quin estat estan les obres al tram de l'autopista AP-7 entre Maçanet de la Selva i la Jonquera. La previsió de la concessionària és que estiguin enllestides a finals del mes de juny. En total, s'haurà trigat cinc anys a fer aquests 78 quilòmetres, que han costat 300 milions d'euros. El que encara quedarà per enllestir són els tres nous enllaços a l'àrea metropolitana de Girona, que s'afegiran als de Girona sud i Girona nord. Els de Fornells de la Selva i Sant Gregori es preveu que s'acabin durant el primer trimestre del 2013 i el de Vilademuls s'adjudicarà el mes de juny i s'enllestirà el juliol de l'any que ve.

Unes obres qüestionades

El director general d'Abertis va reconèixer que si ara s'haguessin de començar les obres dubtaria si tirar-les endavant, ja que des del 2007 s'ha registrat un descens del trànsit per l'AP-7 del 24%, la majoria camions. Actualment hi circulen una mitjana de 20.000 vehicles diaris, una xifra similar a la de l'any 1999. Aquesta baixada, segons Giménez, és fruit de la crisi econòmica i de l'impuls d'altres infraestructures com l'AVE i els vols de baix cost.

Per augmentar el trànsit de camions, el director d'Abertis va explicar que estan negociant amb l'Estat la possibilitat que els vehicles pesants tinguin bonificacions per utilitzar l'AP-7 mentre no estigui desdoblada l'única carretera alternativa, la N-II. Amb aquesta mesura s'aconseguiria descongestionar la nacional i reduir l'accidentalitat, ja que en la majoria de sinistres hi ha implicats camions.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT