Publicitat
Publicitat

Ceferí Soler: "Quan acostumes la gent a rebre un regal és difícil dir-li que l'hi prens"

Moda passatgera Els sopars de Nadal es van començar a fer fa 15 anys Objectius Es vol millorar l'ambient de feina Alternativa Hi ha fórmules més econòmiques per celebrar les festes

Moltes empreses han retallat els sopars de Nadal. Com ho veu?

La moda de fer sopars d'empresa per Nadal és una cosa dels últims 15 anys. Jo crec que està bé que no se'n facin tants perquè el problema d'aquestes celebracions és que hi ha gent que perd el control: s'extralimiten amb l'alcohol, s'abandonen els rols clàssics, i això no és bo.

Llavors, tot és negatiu en aquests sopars?

No. Aquests sopars pretenen millorar l'ambient de feina, estar en un ambient distès, trencar la rutina, destensar les relacions de treball. És una bona idea però no cal sortir a sopar fora per aconseguir-ho.

Quina alternativa proposa?

Amb la crisi les empreses han reduït costos i moltes han eliminat els sopars de Nadal. Jo crec que és una oportunitat per fer les coses més bé. Es poden buscar alternatives, com ara fer un càtering a la mateixa empresa, on la gent no perd tant els papers. Es poden fer coses simbòliques, com una copa de cava i torró.

Als empleats els agraden els sopars d'empresa?

La psicologia positiva ens ha ensenyat que si tu tractes positivament un treballador tot seran avantatges, per a les dues parts. Amb climes positius hi ha més rendiment a la feina, més bons resultats. Les festes, amb discreció i moderació, entren dins d'aquest esquema de tractar bé els treballadors.

I el lot? És més bona idea retallar el lot de Nadal?

Les paneres de Nadal són una cosa molt valorada pels treballadors. Crec que la clau és posar un límit de diners, com a molt 150 euros per lot, i pensar bé els regals. Quan acostumes la gent a rebre un regal cada Nadal és molt difícil dir-los que ja no el rebran, més val retallar el sopar i mantenir el lot.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT