Publicitat
Publicitat

El sector evita una caiguda de les inscripcions

Les activitats d'estiu s'adapten a la crisi

El curs escolar arriba avui al seu final i per a molts pares i mares això suposa una preocupació perquè no tenen amb qui deixar les criatures a partir de dilluns. Per aquest motiu, l'oferta d'activitats d'estiu -ja siguin casals, colònies o campaments- es converteix en una part fonamental de les vacances dels infants. La direcció general de Joventut calcula que entre l'1 de juny i el 30 de setembre s'organitzaran més de 3.700 activitats en què participaran uns 180.000 joves, una xifra semblant a la de l'any passat. Els casals seran l'activitat més demandada, amb el 51% dels casos, seguits per les colònies, amb el 25% de la demanda. Només de les activitats organitzades per la Generalitat, la setmana passada ja s'havien omplert 8.415 places del programa L'estiu és teu i 1.129 dels camps de treball. Les inscripcions no es tanquen fins una setmana abans que comenci cadascun dels torns i n'hi ha fins a la primera setmana de setembre.

Creix la demanda de beques

A l'oferta pública s'hi suma un ampli repertori d'activitats organitzades per entitats i empreses especialitzades, algunes de les quals ofereixen beques a les famílies que ho necessiten. Des de la Fundació Catalana de l'Esplai -una entitat sense ànim de lucre que aplega 60 centres d'esplai- ja fa tres anys que impulsen la campanya Un estiu per a tothom , que inclou beques que cobreixen entre el 20% i el 80% del cost. "Vam detectar que la crisi estava afectant molt la capacitat de les famílies a l'hora de poder enviar els nens a aquestes activitats i vam decidir tirar endavant aquesta campanya de beques", destaca la directora general, Montserrat Ginés. Segons detalla Ginés, els últims tres anys la Fundació ha donat més de 300 beques i enguany han notat un augment del 35% de la demanda.

Una altra entitat que organitza activitats d'estiu per a nens i nenes és la Fundació Pere Tarrés, que enguany acollirà uns 24.000 infants i joves en 450 colònies, casals i campaments. Segons el portaveu de la campanya d'estiu, Albert Riu, "la crisi no ha provocat una caiguda de les inscripcions, tot i que van una mica a la baixa, però sí un canvi en els hàbits de les famílies a l'hora de fer-les". Aquest any, a diferència d'altres, han estat moltes les que s'han esperat fins a última hora per fer la inscripció. "També hem detectat un creixement significatiu de la demanda de beques", afegeix Riu, que coincideix amb Ginés i afegeix que aquest és el principal efecte de la crisi en les activitats d'estiu.

Especialització i preus congelats

Els organitzadors d'activitats s'han adaptat a les circumstàncies i han aconseguit frenar les conseqüències de la crisi en les inscripcions. L'Associació Catalana d'Empreses del Lleure, l'Educació i la Cultura (Acellec) -que agrupa una quarantena d'empreses especialitzades- assegura que la demanda de colònies d'estiu en grups organitzats fins i tot ha augmentat aquest any respecte a l'any passat. Segons el gerent, Pep Montes, això té relació amb un "canvi cap a unes colònies cada cop més especialitzades, amb més contingut". Per exemple, unes colònies de teatre amb els actors Joan i Roger Pera. Montes també explica que les empreses del sector han fet un esforç per congelar els preus. La Fundació Pere Tarrés, que també ofereix colònies especialitzades com les de teatre amb actors coneguts, admet que ha fet l'esforç de mantenir preus".

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT