Publicitat
Publicitat

La vaga genera discrepàncies

A favor: Víctor Córdoba (MESTRE INTERÍ DE PRIMÀRIA)

Fa vaga avui?

I tant que penso fer vaga.

Per què?

De motius n'hi ha molts, començant per l'augment d'hores lectives que faran els mestres l'any que ve, que a mi em pot repercutir directament, perquè posa en perill uns 1.500 llocs de treball a primària. I jo sóc interí.

Tem pel seu lloc de treball el curs que ve?

I tant. Fa sis anys que treballo de mestre. Vaig començar com a interí i aquest any ja vaig deixar de ser-ho per passar a ser substitut. Tot i així, vaig tenir sort perquè la meva primera substitució es va convertir en interinatge quan la persona en qüestió es va jubilar. Però l'any que ve començaré com a substitut i, amb les noves mesures del ministeri, gairebé no hi haurà substitucions. I, a més, ni tan sols les jubilacions ja no es cobriran.

I, a les aules, es noten els efectes de les retallades?

Aquest any encara és massa aviat per notar-los, però el cop fort vindrà el curs que ve perquè és quan farem més hores de feina, i perquè amb 30 nens per aula dedicarem menys minuts a cada nen: és una qüestió matemàtica.

Creu que l'aturada d'avui tindrà un gran seguiment?

Veig a la gent de l'educació molt més motivada per aquesta vaga que per les anteriors, sobretot més que en la vaga general del 29 de març. Aquella aturada no va tenir tant suport del col·lectiu educatiu perquè la gent està molt cansada de veure que retallen i tornen a retallar i la mobilització serveix de poc.

I aquesta vaga pensa que servirà d'alguna cosa?

Espero que sí, tot i que és cert que els poders polítics acaben fent sempre el que volen. Però si no ens movem, segur que no farem res. Només si ens movem farem una petita escletxa per obrir el camí.

En contra: Teresa Xanxo (PROFESSORA FUNCIONÀRIA DE SECUNDÀRIA)

Fa vaga avui?

No.

Per què?

Perquè, tot i que els motius existeixen, no és efectiva. Si servís d'alguna cosa, la majoria de gent en faria, però un dia de vaga no serveix de res i, a més, és contraproduent socialment i per als alumnes. Estem a final de curs, amb una pila d'exàmens i amb alumnes que han de fer la selectivitat. L'aturada els pot perjudicar.

Socialment contraproduent, diu?

Sí, crec que perjudicarà encara més la imatge social dels mestres. En la situació que tenim, amb cinc milions d'aturats, nosaltres que tenim feina anem a la vaga... Però, a més, protestem per les retallades i fem que l'administració s'estalviï un dia de sou de milers de docents? No.

Però el dia de sou és una renúncia simbòlica.

Per això al meu institut volem que aquests diners tinguin una repercussió real i els professors que no fem vaga donarem part del nostre sou a La Marató de la pobresa .

I dels motius de l'aturada, ¿què me'n diu?

De motius, n'hi ha, només crec que no és el moment ni la manera. Però jo estic en contra de tot el que està passant. La falta de mitjans per la retallada es nota sobretot en els alumnes amb més necessitats. Amb classes de 36 alumnes no pots atendre'ls bé.

Es refereix a la nova ràtio?

La que serà oficial el curs que ve, però que al meu institut ja tenim almenys en un grup, de 36 alumnes. És preocupant.

I com s'hi rebel·la?

Doncs avui aniré a treballar i als meus alumnes de dibuix tècnic de tercer d'ESO els faré prendre mides de l'aula i fer un plànol per col·locar-hi primer 25 pupitres, després 30 i finalment 35. Així veuran els efectes de les retallades.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT