Publicitat
Publicitat

MODA

La passarel·la s'obre a marques comercials

El nou 080 divideix els dissenyadors

El glamur no és incompatible amb la polèmica. Ho demostra la passarel·la 080 que avui obre les portes de la seva novena edició amb una fórmula renovada que no acaba d'agradar a tothom. Aquesta cita va néixer com una plataforma per promocionar els joves talents però enguany trenca amb aquesta fórmula i es converteix en una passarel·la per on desfilaran dissenyadors independents acompanyats per firmes consagrades de la moda catalana, com Mango (que ja va desfilar en l'anterior edició) o Desigual. A més, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda, que organitza el 080, ha obert les portes de la passarel·la al Clúster Tèxtil i Moda, una organització que integra les empreses del sector tèxtil i de la moda. Set d'aquestes companyies -Punto Blanco, Escorpion, Mescalino, Naulover, Aldomartins, Guasch i Yerse- desfilaran durant l'última jornada del 080. El gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda, Miquel Rodríguez, ha argumentat que amb aquest canvi s'afavoreix "la projecció internacional del tèxtil català" i assegura que ajudaran a fer que la passarel·la tingui "més ressò".

Però aquesta decisió ha aixecat molta polseguera i no tothom s'hi mostra favorable. Una de les dissenyadores més importants de l'escena independent català, Miriam Ponsa, deia ahir a l'ARA que la decisió d'obrir el 080 a marques tèxtils li sembla "perillosa". La dissenyadora manresana, que presentarà la seva col·lecció demà, diu que hi veu "una barreja que no és positiva, que crea confusió". "Crec que el perill és que la cultura de la moda quedi diluïda". Per a Ponsa el més important és que "hi hagi un concepte i unes directrius clares de cap on va la moda, i així després es genera cultura de moda i això permet que es formi un bon planter de joves dissenyadors". Per a la dissenyadora amb aquesta nova fórmula "s'ha prioritzat la indústria quan en realitat s'hauria d'haver prioritzat la moda". En canvi, Josep Abril, un altre dels noms importants de la moda catalana que estarà al 080 es mostra a favor d'aquesta nova fórmula. "Em sembla bé que hi participin aquestes empreses tèxtils -diu- i, a més, tal com està organitzat permet que s'agrupin en una jornada, l'última, quan la resta de desfilades ja s'han acabat". El creador destaca que "aquesta no és una passarel·la que paguem els dissenyadors, és una iniciativa que compta amb diners públics i per tant els organismes públics fan el que volen". Abril sempre ha defensat "unir esforços" i segons diu "els organitzadors del 080 han fet això i ho han fet bé".

Pierre Cardin a Barcelona

La llista de participants de la passarel·la inclou altres noms destacats com Montse Liarte, TCN, Krizia Robustella, Shipper Arques i Manuel Bolaño.El final de festa recaurà en una de les personalitats internacionals més destacades de la moda, el francès Pierre Cardin, que impartirà una classe magistral als estudiants de disseny de moda de les escoles de la ciutat.

El 080 suma, aquest any, esforços amb The Brandery, el saló de moda urbana que tindrà lloc a la Fira de Barcelona del 27 al 29 de gener i que per primera vegada es celebra en cap de setmana per intentar atreure més públic. Algunes marques destacades del panorama internacional com Replay, Slazenger o Veneno en la Piel desfilaran al saló per primera vegada i compartiran protagonisme amb Custo Barcelona, Superdry o Laga.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT