Diumenge Ara Tu 02/09/2012

Ignacio Macaya, 'headhunter'

2 min
job2

Ignacio Macaya fa més de 20 anys que exerceix com a headhunter (caçatalents). La seva feina passa per reclutar directius per a empreses, fonamentalment directius d'alt nivell. És l'evolució d'aquell antic anunci a la premsa i fa una recerca directa del perfil que li han demanat sense que el candidat tingui la necessitat de buscar feina. El headhunting és un sector que neix als Estats Units durant la Segona Guerra Mundial, quan l'exèrcit havia de reclutar gent especialitzada per cobrir determinats llocs de treball. Més tard el món empresarial va adoptar la tècnica, que va entrar a Espanya a finals del 1970, amb l'arribada a l'Estat de les grans multinacionals. Ignacio Macaya, fundador de Macaya Consulting & Executive Search, procedia del món de la banca internacional i creu que "l'experiència és un factor determinant per poder exercir aquesta feina amb certes garanties, ja que la perspectiva permet entendre millor les necessitats dels clients". Ell és un dels pioners d'aquesta feina a Espanya, però també hi ha emprenedors joves que fan de headhunters. L'Ignacio apunta: "Per fer aquesta feina, jo crec que has de ser capaç d'entendre bé la cultura de l'empresa que et fa l'encàrrec. Has de poder avaluar bé la gent per veure si el candidat, a banda d'un bon currículum, té un veritable talent. Has de tenir també intuïció o feeling per veure si el candidat pot encaixar amb el client i, sobretot, has de fer prevaler una virtut: la discreció". Tot i que és una professió que va aparèixer per respondre a les necessitats de les grans empreses, avui dia les petites i mitjanes empreses també demanen els serveis dels headhunters . És per això que el terme s'ha començat a popularitzar els últims anys, quan, en certa manera, s'ha democratitzat l'accés de totes les empreses a aquests professionals. "Moltes vegades ajudem el client a definir el perfil de la persona que busca. De vegades fem una mica de detectius, ja que cal fer una feina molt específica de seguiment de bons professionals del sector de l'empresa que et contracta. També has de fer una bona venda del projecte al possible candidat i és important tenir uns bons dots de negociació i la capacitat d'inspirar confiança perquè el candidat se't sinceri i obtinguis el màxim possible d'informació sobre ell".

stats