Publicitat
Publicitat

BELLESA

L'efecte pintallavis

Jessie Park, especialista en moda i bellesa i directora de l'agència de comunicació i relacions públiques Park Division, s'aixeca cada dia d'hora. Encara mig adormida, es prepara l'esmorzar: suc de síndria, te verd i una torrada amb alvocat i pernil. Seu al sofà i engega la televisió. "El deute públic ja supera el 72% del PIB". "L'atur ha pujat". Amb cada notícia s'enfonsa una mica més al sofà. Com que tant de pessimisme no pot ser sa, se'n va al bany. Es pentina, es maquilla i acaba amb un vermell fort als llavis. "És un gest simple i ple d'energia, un petit plaer que no costa gaire i que fa que les cares llargues es transformin en una expressió d'optimisme", explica.

El gest té una explicació que va més enllà de l'anècdota estètica. Els economistes anglosaxons l'anomenen "efecte pintallavis", un fenomen que fa que durant les èpoques de crisi les vendes de pintallavis de luxe s'incrementin. Ja va passar durant la Gran Depressió americana dels anys 30, quan moltes dones que havien perdut els estalvis a la borsa s'animaven comprant pintallavis cars, l'únic luxe a l'abast. Avui, a l'Europa dels rescats, passa una mica el mateix. "Les vendes de pintallavis aguanten prou bé la crisi", explica Park. "Contra el pessimisme, les firmes cosmètiques han llançat aquest estiu col·leccions de colors vibrants i plens de positivisme".

Coralls juganers, vermells que desafien el foc, tonalitats afruitades... La Jessie, una guru en matèria de tendències, ens mostra els colors i les textures que es duran aquest estiu als llavis. Hem quedat amb ella a la terrassa de Le Salon, una perruqueria de luxe que s'amaga en un edifici del passeig de Gràcia. Assegudes al voltant nostre, un parell de dones esperen que se'ls acabin de fer les metxes mentre fullegen la Vogue de torn.

"L'alegria no és només tendència en pintallavis. La roba de la nova temporada està plena de colors forts, de fantasia i d'estampats que es neguen a passar desapercebuts", comenta Park mentre es prova un pintallavis fúcsia, una de les grans apostes per als mesos vinents. L'esclat cromàtic també ha arribat als cabells. La Raquel, encarregada de colors a Le Salon, diu que ara es demanen pentinats "amb tons més càlids i agosarats".

Energia i color, doncs, encara que els mitjans de comunicació no deixin d'esbombar notícies funestes. "De vegades -diu la Jessie- és bo somriure al mirall, pintar-nos els llavis de vermell i pensar que els cicles dolents sempre s'acaben".

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT