Publicitat
Publicitat

Una tardor guerrera

La moda militar ataca l'armari aquesta tardor. Entre la munició destaquen les samarretes amb estampat de camuflatge, les parques verd oliva, les jaquetes amb doble botonadura i les gorres amb visera. La tendència reflecteix el moment i proposa afrontar la crisi amb una actitud guerrera

El tema militar ha estat i encara és una recurrent font d'inspiració per a la indústria cinematogràfica. Però més enllà de la febre ianqui per produir pel·lícules sobre les seves proeses, és innegable la influència que el cinema ha exercit sobre el món de la moda. La jaqueta de quatre butxaques que duien Sylvester Stallone a Rambo i Robert de Niro a Taxi driver , coneguda també com el model de jaqueta M65 (la que van fer servir els soldats nord-americans a la Guerra del Vietnam), és la peça més copiada en el sector de la moda. També s'ha imitat molt l'estilisme d'un jove Tom Cruise interpretant el talentós pilot d'avions Maverick a Top Gun . Qualsevol fashionista va caure en la temptació fa dos o tres estius de comprar-se unes ulleres d'estil aviador.

Arturo Gil, bloguer, relacions públiques i periodista expert en moda i bellesa, reflexiona i opina que "des que la firma Balmain va rescatar fa uns anys la moda militar, mai més ha tornat a marxar". I afegeix: "La moda no és com abans, que anava i venia, ara les tendències es queden més que mai".

L'actual dissenyador de la firma francesa Balmain, Olivier Rousteing, és capaç d'inspirar-se en la clàssica jaqueta M65 per transformar-la en una peça plena de fantasia i glamur utilitzant el vellut negre com a tela bàsica i adornant-la amb una pluja de brillants de Swarovski.

Però no és només Balmain qui es rendeix aquesta tardor als motius militars, Arturo Gil explica que altres dissenyadors que hi apostaran fort seran Salvatore Ferragamo, Isabel Marant i Tommy Hilfiger. El fet que arribi aquesta tendència amb tanta intensitat podria ser "un reflex del moment en què viu la societat, un acte de valentia davant la crisi per intentar agafar el bou per les banyes".

El 'look' perfecte

La tendència militar declara obertament la guerra al nostre armari aquesta tardor amb propostes com jaquetes d'estil Chanel amb estampats de camuflatge, jaquetes M65 amb incrustacions de pedreria i parques verd oliva. Pel que fa als accessoris destaquen especialment les gorres amb visera i les botes militars.

Això sí, com aconsella Arturo Gil, un look militar no implica anar camuflats de cap a peus. Ell proposa, per exemple, "una jaqueta militar combinada amb una samarreta llarga gris vintage i uns pantalons estrets negres i botins". "A més -afegeix- la moda militar combina molt bé amb l'animal print , les blondes i els lluentons".

Això ho sabia molt bé el Rei del Pop. Michael Jackson va ser un fidel seguidor de l'estil militar i en la majoria de les seves aparicions no faltaven les jaquetes militars en vermell o en negre combinades amb exuberants mostres de pedreria i brillants. Un exemple més que demostra que encara que aquesta tardor és més tendència que mai, la moda militar ha sigut un constant comodí i un bon recurs per tenir sempre al fons de l'armari.

"¿Qui no ha tingut unes botes estil Dr. Martens, una bomber , uns pantalons amb butxaques als costats o un trench (la clàssica gavardina, que es va inventar un oficial anglès el 1910 i que després Burberry va catapultar a la fama). La moda militar és un clàssic i sempre estarà de moda perquè és atemporal", subratlla Darío Pérez Laborda, que des de l'any 1998 es dedica a la venda de moda militar. Va encetar l'aventura al mític Camello i després de tenir diverses botigues al Raval i a Madrid va obrir un interessant i peculiar espai al número 49 de la ronda de Sant Antoni. Hi ha articles originals usats i nous i també rèpliques procedents de més de 81 països, a més de curiositats com peces originals de la Guerra del Vietnam i de la Segona Guerra Mundial o la roba que portaven els paracaigudistes en el desembarcament de Normandia.

El Darío opina que "aquesta tardor estarà molt de moda el camuflatge gastat, la parca militar en color verd oliva i les capes com a accessori". "Recordo que l'any passat hi havia a la botiga unes capes autèntiques d'infermera anglesa de llana d'excel·lent qualitat", afegeix.

La filosofia d'aquesta botiga no és fer apologia de la guerra -el Darío es declara apolític-. La seva principal funció és reciclar tot el material de l'exèrcit que si no acabaria per destruir-se. "Al Regne Unit van aconseguir guanyar uns 700 milions de lliures en un any reciclant tot el material militar que tenien. Aquí no volen vendre ni un uniforme ni unes botes. Prefereixen destruir el material, que també té un cost, abans que vendre'l a botigues perquè el puguem reciclar. És una pena, perquè tots hi sortiríem guanyant".

Clients famosos

Per la seva botiga, batejada com a G.I. Joe, hi han passat una gran quantitat de famosos. Per exemple, Rossy de Palma, Sergi Arola -que és un enamorat de les camises militars amb logos- Guti i Iker Casillas.

I és que si la tardor es tenyeix de verd militar, aquesta botiga hauria de ser una parada obligatòria no només per la gran varietat de material que ofereix sinó per la suprema qualitat dels teixits i pels preus assequibles: es poden aconseguir gavardines militars autèntiques per 30 euros o un parell de botes russes militars noves, de pell, per 70 euros.

També a partir d'un euro es poden trobar logos militars i insígnies per cosir en camises i jaquetes i que tothom pugui optar així per personalitzar el seu look .

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT