Publicitat
Publicitat

Novetats i memòria

'DANCE WITH ME!'

Titulada Dance with me!, la col·lecció tardor-hivern 2012-2013 d'Andrés Sardá celebra els 50 anys de la firma amb un recorregut per les seves peces icòniques. Des dels bodis transparents i conjunts de colors que va fotografiar Hamilton als setanta fins a les calces altes de cintura que triomfaven als vuitanta. Des dels sostenidors amb efecte push-up dels noranta fins al model amb aplicacions de visó creat a la dècada del 2000. Tot, sense oblidar la gènesi del negoci familiar: les mantellines. Els Sardá van recordar els seus orígens a la desfilada vestint la model Clara Alonso amb un sensual conjunt vermell coronat per una mantellina negra. Precisament, Alonso (a la imatge) ha estat l'única model espanyola contractada per Victoria's Secret per protagonitzar les seves arxiconegudes desfilades. En el món de la moda, se sol dir que les espectaculars posades en escena dels models d'Andrés Sardá són el més semblant que tenim per aquí als xous que munta la firma nord-americana de llenceria.

...................................................................

LA LLENCERIA, DÈCADA A DÈCADA

Anys 60

Les faixes, sovint ortopèdiques, comencen regnant, però a mesura que avança la dècada prodigiosa, una onada d'idealisme i rebel·lia envaeix la societat occidental. Moltes feministes desterren els sostenidors de l'armari acusant-los d'"opressors". L'evolució de la roba interior segueix el seu curs i cada cop es produeixen models més femenins i còmodes.

Anys 70

La llenceria es preocupa per adaptar-se a la silueta de la dona. Andrés Sardá contracta el prestigiós fotògraf David Hamilton per fotografiar les seves col·leccions. El resultat són unes imatges intimistes i fràgils que situen la marca al mapa internacional de la moda.

Anys 80

Calces escultòriques amb blondes que abracen la part alta de la cintura, teixits com la seda i el setí... Als vuitanta, més és més. Per fora, triomfa la moda maximilista de sèries com Dinastia i Falcon Crest , les muscleres i les faldilles globus. Per dins, complicades creacions que celebren l'extravagància i s'inspiren en dives com Madonna.

Anys 90

Benvinguts als anys del minimal , de la funcionalitat i de l'efecte push-up . El 1994, Wonderbra inicia una campanya amb Eva Herzigova que es considera una de les més icòniques de la història. Presenta la model amb un sostenidor negre i la frase " Hello boys ".

2000

Les desfilades de Victoria's Secret es comencen a retransmetre per la cadena ABC i es converteixen en un dels moments televisius amb més audiència mundial de l'any. La moda íntima es reivindica amb un gran nivell de creativitat.

2010

La llenceria es tecnifica i introdueix nous teixits, com els ecològics. Hi domina l'eclecticisme i la fusió d'estils, tot sempre al servei de la comoditat i les necessitats estètiques de la dona.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT