Com ha de ser la sala i l'espai per les sessions?
La sala
1 Amb prou espai però sense que sigui excessivament àmplia per evitar la dispersió del grup.
2 Amb terra de moqueta, parquet o aglomerat per anar descalços.
3 Amb l'ambient i la temperatura càlides.
4 Amb llum natural.
5 Amb parets de color suau i sense gaire decoració per evitar distraccions.
6 Amb una climatització adient per evitar el fred i la calor.
7 Amb els elements perillosos (radiadors...), protegits.
8 Amb espatlleres, mirall gran, matalassos, pilotes i blocs de goma escuma.
Els espais
1 Espai sensoriomotor: on es fan activitats sensoriomotrius -com enfilar-se, caure, saltar o rodar-, que permeten descobrir el plaer sensoriomotriu mentre s'adquireixen diferents habilitats de moviment.
2 Espai simbòlic: on es potencia la creativitat de l'infant, que juga de manera espontània sense la intervenció del psicomotricista.
3 Espai per a les representacions: l'objectiu d'aquest espai és permetre el pas de la vivència emocional a la representació cognitiva. Aquí hi ha els blocs de fusta, el paper, els llapis, la plastilina, la pissarra, etc., perquè les criatures puguin desenvolupar la creativitat.