Publicitat
Publicitat

Aquest mal no té remei

El govern del PP vol mantenir el sistema de monopoli integrat per a la gestió dels aeroports espanyols. Això ja ho havia deixat clar en suspendre els concursos de concessió de la gestió de Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat, que oferien un lleuger progrés en la gestió singular, i que havia posat en marxa l'anterior govern per les urgències financeres del moment. Lluny d'argumentar directament la seva voluntat en el desig de mantenir el control centralitzat dels aeroports, el govern invoca motius d'eficiència de la gestió monopolística integrada, i justifica la seua preferència amb la comparació amb els sistemes de Finlàndia, Noruega i Grècia.

Tot considerant que Aena ha sigut el gestor d'aeroports líder mundial de pèrdues en els últims anys, sembla que el govern del PP tradueix la noció d'eficiència per la pèrdua de diners. També xoquen les comparacions amb Noruega, un país que té tot ell els mateixos passatgers que l'aeroport de Madrid, i amb Finlàndia, un país amb menys passatgers que Palma. En els dos casos, a diferència d'Espanya, els aeroports de les capitals concentren la major part del trànsit. Pel que fa a la comparació amb Grècia, doncs, potser millor no assemblar-nos-hi gaire, per si de cas.

A molts europeus els costa entendre per què Espanya té una taxa d'atur vora el 25%. Ben mirat, en un país on l'eficiència vol dir tenir moltes pèrdues i on les referències externes que es fan servir són tan desafortunades, el que es fa difícil d'entendre és com la taxa d'atur no és encara més alta. És el que ens costa l'obsessió pel control i pel poder!

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT