INVERSIÓ TURÍSTICA EL DISSENY
Dossier 06/10/2014

BCN World tindrà un circuit urbà de carreres

Veremonte preveu que en el macrocomplex es puguin disputar curses de monoplaces de la Fórmula 1 elèctrica, un negoci dirigit per Enrique Bañuelos

Dani Sánchez Ugart / Joan Serra
4 min
gràfic barcelona world 32

BarcelonaVeremonte, la societat impulsora de BCN World -capitanejada per Enrique Bañuelos-, fa temps que treballa en el disseny dels hotels, casinos, botigues, centres de convencions i espais d’entreteniment del macrocomplex que vol alçar al costat de Port Aventura. Mentre el Govern avança en la confecció del pla director urbanístic (PDU), que ha d’establir els límits del projecte, Bañuelos ja s’ha imaginat el perfil que tindrà el macrocomplex. De fet, el dossier amb imatges de com serà l’espai, un document d’una vintena de pàgines, ha passat per les mans dels inversors que han mostrat interès per la proposta. Veremonte té tan clar com vol que sigui la primera fase de BCN World que també ha decidit que l’espai d’oci de la Costa Daurada sigui la seu de curses de monoplaces. Per això el disseny del projecte està pensat per transformar-se en un circuit urbà que pugui acollir carreres del Campionat del Món de Fórmula E, un campionat equivalent a la Fórmula 1 però amb vehicles elèctrics amb emissió zero.

Bañuelos és un empresari ambiciós. El fundador de Veremonte esbossa projectes a gran escala. Fa temps que treballa per fer realitat l’alternativa catalana a Eurovegas, però compatibilitza aquesta inversió amb una altra de titànica: és amo del 60% de l’empresa que gestiona el Mundial de vehicles elèctrics, de la mà del gendre de José María Aznar, Alejandro Agag. Ara, segons han explicat a l’ARA fonts de la companyia amb seu a Londres, i un cop s’han definit les primeres projeccions de com serà el macrocomplex, Bañuelos vol fusionar més les seves iniciatives empresarials. Per això planeja que dins de BCN World hi hagi un circuit de Fórmula E.

De fet, els dos projectes ja estan molt connectats: BCN World és un dels grans patrocinadors de les curses de Fórmula E, que es disputen des d’aquest any, i el magnat que va impulsar la fallida Astroc fa servir els campionats d’aquesta competició per fer negocis. En la carrera de la Xina, que es va celebrar a mitjans de setembre i que obria el campionat, Veremonte va compartir amb un grup d’inversors les primeres projeccions de com seria la primera fase del projecte de BCN World, amb el permís del que digui el PDU que la Generalitat encara està elaborant i que pot posar límits a algunes de les aspiracions, sobretot pel que fa a l’altura dels edificis.

La projecció -amb edificis de cobertes enjardinades i hotels de luxe de desenes de plantes (no se n’indica l’alçada exacta)- mostra com seran els tres primers resorts. En aquesta primera fase del projecte, els resorts tindran, tal com es va anunciar, una zona de casinos, hotels, centres de convencions i botigues. En el dibuix que Veremonte presenta als inversors, els tres complexos turístics integrats estan acompanyats als extrems de dues zones d’entreteniment, i a cada resort s’hi esbossen cinc torres d’hotels. Ben a prop s’hi situa el Ferrari Park, un altre dels espais d’entreteniment que s’alçarà al costat de Port Aventura. A més a més, segons els mateixos documents i tal com van confirmar fonts de l’empresa, el disseny del complex es dibuixa amb entrades i sortides controlades, com un recinte gairebé tancat, i no com una gran avinguda urbana a l’estil de Las Vegas.

Els primers tràmits del planejament urbanístic del centre recreatiu turístic (CRT) de Vila-seca i Salou no estaran acabats fins a principis d’any. I el Govern no preveu que les obres puguin començar abans de l’aprovació definitiva del PDU, un tràmit que l’executiu situa el mes de juliol del 2015. De fet, fonts de la companyia admeten que la construcció de la primera fase de BCN World probablement no podrà començar fins a finals de l’any que ve. El calendari, però, pot quedar condicionat per la situació política que viu Catalunya i la possibilitat que el procés sobiranista desemboqui en unes eleccions plebiscitàries. ERC, soci del govern de CiU i ara mateix la força més ben posicionada en les enquestes, no va donar suport al Parlament a la llei que va permetre començar a desplegar BCN World.

Una carrera a l’any

Malgrat els interrogants, Veremonte continua avançant per concretar els socis inversors i donar forma al projecte. El circuit urbà que acolliria curses del Campionat del Món de Fórmula E n’és un exemple. La societat de Bañuelos pretén que els visitants de BCN World puguin gaudir un cop a l’any d’una carrera per les carreteres que repartiran el trànsit del macrocomplex, tot i que els detalls encara estan per definir. Es tractaria d’emular curses com la de Montecarlo. De fet, el campionat que s’ha estrenat aquest setembre a Pequín visita deu ciutats del món i totes les proves es disputen en circuits urbans per acostar al màxim l’acció als espectadors que ho veuen en directe. El Mundial, que finalitza al mes de juny a Londres, també es podria veure a Vila-seca i Salou.

El gendre d’Aznar, l’altre soci de Bañuelos

Per gestionar el campionat de Fórmula E, Enrique Bañuelos s’ha associat amb Alejandro Agag -el gendre de l’expresident espanyol José María Aznar-, amb una llarga experiència en el món del motor. Agag manté amistat amb Bernie Ecclestone, amo del Mundial de Fórmula 1, i ara també participa en l’empresa que gestiona el Campionat del Món de vehicles elèctrics, controlada en un 60% pel fundador de Veremonte. Al Mundial hi competeixen els pilots catalans Jaume Alguersuari i Oriol Servià, així com altres pilots amb experiència a la Fórmula 1, com Sébastien Buemi i Nelsinho Piquet.

stats