Publicitat
Publicitat

Cinc lliçons per entrar a la borsa amb catifa vermella

La sortida a la borsa de Facebook ha marcat una fita en l'era d'internet, ja que cap empresa que vingués d'aquest àmbit havia entrat amb tanta força al mercat. Cinc en són les causes.

Fer-ho fàcil per a tothom

A diferència d'altres xarxes socials Facebook va apostar per la senzillesa d'ús. Aquesta és la raó per la qual t'hi pots trobar tant els teus fills com els teus pares. Per a moltes persones dir Facebook és el mateix que dir la xarxa , ja que és l'únic que en coneixen. És, juntament amb Google, la gran commodity d'internet.

Apostar per la imatge

Facebook es tradueix de l'anglès com llibre de cares : un àlbum de les cares dels teus familiars, amics i coneguts. No necessites llegir blogs complicats ni saber-ne gaire d'una determinada matèria per fer amics.

Envoltar-se dels millors

Des del primer moment els fundadors de Facebook van anar a la caça de consellers per créixer. Però no els van buscar en el món de l'empresa ni de les finances, sinó que es van dirigir als seus herois friquis de joventut: gent com Sean Parker, fundador de Napster, i Marc Andreessen, creador del navegador Netscape. Van aprofitar l'experiència d'aquests "veterans" per aprendre a tractar després amb els homes de negocis sense acabar escaldats.

Pensar en gran

Encara que en el consell de Facebook s'hi asseu Eric Schmidt, expresident de Google, i que els passejos de Mark Zuckerberg i Steve Jobs no eren infreqüents, Facebook no ha estat mai una empresa to be bought by [per ser comprada per], sinó que ha tingut sempre vocació de tauró. Zuckerberg ha contraposat la influència dels consellers delegats de Google i Apple amb la visió empresarial de Steve Ballmer (Microsoft), i ha mantingut equilibris negociant amb els uns i els altres per seguir creixent.

Sense pressa

Moltes vegades s'ha acusat Zuckerberg de ser poc concret respecte al model de negoci de Facebook. I la veritat és que el servei ha trigat a començar a rendir beneficis, però quan ho ha fet, mai ha fet un pas enrere. Un cop Facebook conquesta un terreny, no l'abandona.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT