Efímers Tema del dia 30/10/2014

Ernest Fernández: “Vaig dir que no a una feina per no patir si anava tard”

A.s.
2 min
Ernest Fernández: “Vaig dir que no a una feina per no patir si anava tard”

SabadellTé 37 anys i creu fermament en el transport públic. Per això no li importa perdre quatre hores de la seva vida, com a mínim, anant i tornant cada dia de la feina.

Viure a Calella i treballar a Sabadell és un esport de risc.

Fa cinc anys que visc a Calella i, després de quedar-me a l’atur, fa dos anys em va sortir feina del meu sector a Sabadell. Ho vaig valorar, vaig mirar la combinació de tren i ho vaig acceptar. Abans tenia una moto, però vaig tenir un accident i no hi he tornat, i no m’agrada el cotxe. Pensa que fa un temps vaig dir que no a una feina en una multinacional amb seu a Rubí perquè la combinació de tren era pitjor, i no volia patir cada dia per arribar a l’hora.

Quant triga per anar a treballar?

Al matí, si tot va bé, trigo unes 2 hores i 10 minuts, de porta a porta, comptant que quan arribo a l’estació de Sabadell nord he de caminar 20 minuts fins a la feina. Surto de Calella entre les 6.45 hores i les 7 hores i, si no hi ha problemes, faig 5 minuts de transbord a Arc del Triomf per agafar la R4 fins a Sabadell. La tornada és més complicada. Surto de la feina a les 18 hores i el primer tren a Sabadell Nord que puc agafar cap a Barcelona és el de les 18.40 hores. Abans n’hi havia un a les 18.24 hores que podia agafar si corria una mica, però l’han eliminat. Arribo a Arc del Triomf a les 19.10 hores, i després comença l’odissea. El tren que va a Calella té poca freqüència, anem com sardines i a més és molt impuntual. Això fa que, posats a esperar molta estona a l’andana d’Arc del Triomf, agafo el que va a Arenys, baixo a Caldetes i m’espero allà, mirant el mar i fumant un cigarret, fins que passi quan vulgui el tren de Calella per arribar a casa.

Per què té poca freqüència el tren de Calella?

Perquè entre Arenys de Mar i Maçanet és de via única, com la R3. El que trobo incomprensible és que Calella, sent un poble de costa tan turístic, tingui el servei de Rodalies que té. Els trens són curts i en hores punta no hi cabem i molta gent no es pot ni agafar. Algun dia passarà una cosa greu i ho lamentaran.

Quins són els problemes més habituals amb què es troba?

Un dels més repetitius és quedar-se aturat dins el túnel entre les estacions del Clot i Arc del Triomf, sense saber per què ni fins quan t’hi estaràs, i això fa que perdi molts enllaços amb la R4 cap a Sabadell. I el segon problema habitual són els atropellaments. Entenc que això no és culpa de Renfe, però si enganxes un atropellament et quedes tirat gairebé dues hores perquè el protocol de Mossos i el jutjat per aixecar el cos és molt feixuc, i potser es podria agilitzar.

stats