TRANSPORT PÚBLIC
Part Forana 01/01/2015

SFM es fa enrere i de moment no tancarà l'estació de l'Enllaç

Orta es reunirà amb els municipis afectats per consensuar una solució

Margalida Bonnín
2 min

ManacorServeis Ferroviaris de Mallorca (SFM) ha decidit fer una passa enrere i no tancar l'estació de l'Enllaç. Estava previst que a partir de l'1 de gener els viatgers ja no poguessin agafar el tren des d'aquest punt i que només servís per fer el transbord dels vagons de gasoil als elèctrics i viceversa. El motiu argumentat per l'empresa era que s'havia optat per no instal·lar-hi torns de validació automàtica de bitllets.

El gerent de SFM, José Ramón Orta, es reunirà en breu amb els batles dels municipis afectats (Costitx i Llubí) per arribar a una solució de consens, segons ha informat l'empresa pública. Aquesta rectificació arriba després que avui dimarts el diari Última Hora publicàs que l'estació tancaria i ho anunciava també un cartell fet amb Word i en castellà penjat a la reixa de l'estació. Segons ha informat SFM, però, ja ha estat retirat.

Per "estalviar"

El consell d'administració de SFM de dia 18 de desembre va aprovar no instal·lar els torns de validació automàtica de bitllets a la parada per estalviar així 200.000 euros. El motiu argumentat era que, segons un informe tècnic, només 25 persones de mitjana cada dia agafen el tren des d'aquest punt.

L'empresa també ha anunciat que el pas cap a la validació automàtica de bitllets a totes les estacions s'ajornarà fins d'aquí a un mes, a causa del retard en la col·locació de tota la maquinària i també per poder fer alguns dies de proves.

El portaveu de l'associació d'usuaris del tren, Joan Vidal, ha considerat l'actitud de SFM com una mostra més del "menyspreu" del Govern per la gent que fa servir aquest mitjà de transport i ha manifestat un suport total als passatgers afectats, que han iniciat una recollida de firmes. Esquerra Unida també ha reaccionat i ha reclamat al Govern que mantingui l'estació operativa.

Amb un cartell

La utilització de cartells com a únic mètode per avisar de les actuacions de SFM no és nova. Ja ho féu quan va tancar el baixador de Crist Rei, a Inca, i quan inicià les obres a totes les estacions per enrevoltar-les de reixa i instal·lar-hi les casetes per validar bitllets. En aquell moment, Orta argumentà que no havia avisat els ajuntaments perquè no li calia permís d'obra.

stats