Societat 26/04/2012

Abertis xifra en un centenar els conductors que se salten cada dia algun peatge a Catalunya

El director general Josep Lluís Giménez assegura que s'ha de "reaccionar" davant d'aquesta situació i crida les administracions a fer-los costat

Acn
2 min
D'esquerra a dreta, el director general d'Abertis Autopistes, Josep Lluís Giménez; el president de la Cambra de Comerç, Domènec Espadalé, i el director de Construcció, Josep Armengol, durant la presentació de l'estat de les obres d'ampliació de l'AP-7 a Girona

GironaEl director general d'Abertis, Josep Lluís Giménez,assegura que "en aquests moments, el volum d'impagats és creixent, la campanya augmenta", per això, creu que s'ha de "reaccionar". Segons les dades que ha fet públiques, actualment ja són al voltant d'un centenar els conductors que es neguen diàriament a pagar algun peatge a Catalunya. Sobretot, els casos ha dit que es concentren a la demarcació de Barcelona, als peatges de Mollet i Vilassar.

En aquest sentit, Giménez ha carregat contra la Generalitat i l'Estat. Creu que les dues administracions haurien d'actuar per assegurar que es cobrin els peatges, ja que Abertis, com a concessionària, hi té dret. "Només us puc dir que els volums de gent que es nega a pagar, sense ser escandalosos, tenen prou envergadura com perquè l'administració s'hi impliqui", ha assegurat.

Per a Giménez, fins ara s'ha actuat de manera laxa amb la campanya #novullpagar. "És una opció comprensible però totalment il·legítima", ha afegit. Així, ha conclòs que "cal posar seny, perquè si es trenca un contracte de concessió, això provocaria desencís al país i ens acostaria a comportaments més aviat argentins que no pas als d'un país europeu".

Culpa les administracions de la protesta

Giménez ha responsabilitzat les administracions del greuge comparatiu creat entre Catalunya i la resta de l'Estat. Diu que el Ministeri de Foment ha aixecat una xarxa d'autopistes "totalment inharmònica, desequilibrada" i que ha creat "un greuge comparatiu" per a Catalunya. Des del seu punt de vista, qui ha de pagar els plats trencats no és la concessionària sinó l'Estat i la Generalitat per permetre el sistema. És a dir,

Entén la protesta

El director "entén" els qui es neguen a pagar els peatges per denunciar la situació, però adverteix que com a concessionària "tenen dret" a cobrar i que així actuaran.

No s'allargarà la concessió

Giménez ha negat que Foment negociï amb Acesa, la gestora a Catalunya de les autopistes d'Abertis, allargar la concessió de l'AP-7 a canvi de salvar les radials de Madrid i ha instat l'Estat a buscar una solució que solucioni els desequilibris territorials en aquest sentit.

stats